Delicios și benefic: alimente care susțin creșterea părului

Delicios și benefic: alimente care susțin creșterea părului

Cum facem ca părul să fie sănătos, puternic și strălucitor? Răspunsul la această întrebare sacramentală îl căutăm tocmai în propriul frigider, exact acolo găsim alimente potrivite pentru creșterea și susținerea părului.

De ce depinde creșterea părului?

Părul sănătos - puterea, densitatea și strălucirea sa - reflectă în mare măsură starea internă a organismului, așa că îngrijirea sa trebuie abordată cuprinzător. Pe lângă șamponul și îngrijirea selectate corespunzător, este necesar să se includă în consum produse pentru creșterea părului - bogate în toate vitaminele și microelementele necesare sănătății.

Desigur, după schimbarea obiceiurilor alimentare, nu trebuie să te așteptați la schimbări cardinale chiar din a doua zi. Substanțele care afectează creșterea părului se acumulează în organism treptat. Dar dacă treci la un sistem de nutriție corect și echilibrat, poți obține rezultate excelente: nu doar să stopezi, ci chiar să oprești căderea părului, să stimulezi o nouă creștere și să-i îmbunătățești semnificativ calitatea.

Vitamine și oligoelemente necesare creșterii părului

Specialiștii renumitului brand israelian MoroccanOil susțin că, pentru ca părul să fie frumos și sănătos, sunt necesare aceleași „materiale de construcție” ca și pentru întregul organism în ansamblu. Părului nu-i place când ești la dietă: rezultatul unei pierderi bruste în greutate poate provoca o scădere bruscă a densității părului.

Deci, ce vitamine și minerale sunt necesare pentru creșterea părului?

  • Proteine - saturează părul cu cheratină.
  • Fier - promovează producția de hemoglobină, îmbunătățește furnizarea de oxigen a scalpului.
  • Calciu - un element necesar pentru rezistența părului.
  • Retinol (Vitamina A) - protejează părul de rupere.
  • Vitamina C - ajută organismul să absoarbă fierul.
  • Vitamine B - responsabile pentru elasticitatea și strălucirea părului.

Produse care afectează creșterea părului

Vei fi surprins, însă alimentele care favorizează creșterea părului cu siguranță sunt în regimul tău alimentar zilnic. Pentru a profita la maxim de beneficiile lor, acestea au nevoie de un mic ajutor. Cum? Elimină din consum mâncarea dăunătoare (fast-food, dulciuri, conserve și alimente sărate), care afectează negativ sănătatea și frumusețea părului. Odată ce eliminați sau cel puțin minimizați aportul acestora, produsele care susțin creșterea părului își vor îndeplini sarcinile la maxim.

Care sunt alimentele necesare de consumat?

  • Carne. Sunt surse de proteine, fără de care formarea cheratinei, materialul de construcție care constituie 80% din păr, este imposibilă. De consumat de preferință - pui, curcan și carne de vită - conțin fier, fără de care organismul nostru nu se poate descurca. Ficatul de vită conține lizină, un aminoacid gras care este bun pentru păr.
  • Pește, în special peștele de mare. Este bogat în acizi grași omega-3, proteine, fosfor și vitamina B12. Lipsa acestor oligoelemente, afectează negativ sănătatea scalpului: producția de sebum crește și apar simptome neplăcute precum mâncărime și mătreață.
  • Verdeață proaspătă. Ceapă verde, pătrunjel, mărar, coriandru, rucola, salată verde ș.a.m.d - sunt o sursă grandioasă de vitamine necesare sănătății, precum și de calciu și fier - care sunt responsabile pentru creșterea normală și prevenirea căderii părului.
  • Lactate. Cazeina și vitaminele B, care se găsesc în chefir, lapte copt fermentat, iaurt proaspăt, brânză de vaci și smântână, sunt foarte importante pentru strălucirea și rezistența părului.
  • Nuci și leguminoase. Lintea - sursă de fier. Semințele de floarea-soarelui conțin vitamina E - care contribuie la o mai bună absorbție a oxigenului de către foliculii de păr. Nautul (naut) - bogat în siliciu, zinc și acid folic. Nucile de caju și migdalele- conțin acizi omega.
  • Ouă. Pe lângă proteine, acestea conțin elemente precum vitaminele A și D, fosfor, potasiu și biotină (vitamina din grupa B), necesare pentru bună funcționare a proceselor interne ale organismului.
  • Fructe. Sunt surse de vitamina C, precum și utili ca antioxidanți naturali (struguri și căpșuni). Agrișul, coacăzele, afinele și cireșele - susțin, de asemenea, creșterea părului.
  • Legume. Fiind bogate în calciu (broccoli în mod special) - favorizează formarea keratinei. Un alt „prieten” al părului este morcovul crud, bogat în caroten și vitamina A, care face părul sănătos și puternic.
Nu în zadar se spune „Suntem ceea ce mâncăm”. Consumă alimentele potrivite, ai grijă de părul și organismul tău și fii sănătos!

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Covrigi turcesti cu susan - Simit

Covrigi turcesti cu susan - Simit

Reteta de covrigi turcesti cu susan- Simit. Covrigi turcesti cu susan - Simit reteta simpla si usor de preparat. Reteta de...

Covrigi turcesti cu susan - Simit
Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta

Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta

Punem la fiert inimile cu pipotele in apa rece.

Tocanita din inimii si pipote de pui cu mamaliguta
Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise

Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise

Foi: Intr-un bol se pun ouale impreuna cu zaharul.

Foi de cacao cu crema de vanilie si gem de caise
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor