Dieta Montignac

Dieta Motignac este un regim alimentar care a fost foarte popular in Europa anilor '90. A fost inventat de francezul Michel Montignac, care a lucrat in pozitii de conducere in industria farmaceutica si care, precum tatal sau, a fost supraponderal in tinerete. Metoda sa isi propune slabirea eficienta si de lunga durata, scazand riscul de boli de inima si prevenind diabetul.

Dieta Montignac

Mancarurile bogate in carbohidrati sunt clasificati dupa indexul glicemic, un sistem care clasifica carbohidratii dupa efectul sau asupra nivelului de glucoza din sange dupa mese. Carbohidratii cu index glicemic mare sunt considerati “rai” (cu exceptia morcovilor, de exemplu, care, desi au un index glicemic mare, au un continut mic de carbohidrati, asa ca asta nu va afecta nivelul de glucoza din sange).

Carbohidrati “rai”, precum cei din dulciuri, cartofi, orez si paine alba, nu trebuie consumati alaturi de grasimi, mai ales in Faza 1 a dietei. Potrivit teoriei lui Montignac, aceasta combinatie va duce spre asimilarea grasimilor mai rapida in organism.

Produse care au un index glicemic mic: unele paste (precum cele din grau), unele tipuri de orez, precum Basmati cu bob lung, cereale integrale sau produsele bogate in fibre au un index glicemic mic.

De asemenea, calitatea mancarurilor depinde de natura acizilor grasi din ele: polinesaturate omega 3 (pestele), precum si monosaturatele (uleiul de masline) sunt cea mai buna alegere, in vreme ce grasimile saturate (unt, carnuri grase) trebuie limitate. Mancarurile prajite in ulei sau unt trebuie de asemenea evitate.

Dieta Montignac cuprinde doua faze:

Faza 1: pierederea in greutate. Aceasta faza consta in a manca carbohidratii potriviti, respectiv cei care au un index glicemic de 35 sau mai putin.

Faza 2: stabilizarea si prevenirea.

In cartea sa, Michel Montignac prezinta o serie de retete frantuzesti si mediterane. Placerea mancarii si senzatia de satietate sunt concepte-cheie in dieta Motignac, pentru ca ne ajuta sa ne tinem de regim si sa nu mancam prea mult. De asemenea, Montignac spune ca e foarte important ca cei care tin dieta sa nu sara peste mese si sa nu ia gustari intre aceste mese.

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi