De ceva vreme incoace, se discuta din ce in ce mai mult in spatiul romanesc de un concept aflat in voga la nivel mondial: street food. Acest concept se defineste prin insasi denumirea sa: mancare disponibila in spatii publice distribuita de furnizori ce isi au punctele de aprovizionare pe strada.
 
In mod obisnuit, se comercializeaza produse ce pot fi mancate sau baute pe loc, vandute pe strada, in magazine, parcuri, targuri sau alte locuri publice. In general, vanzatorul este un negustor ambulant ce vinde din standuri mobile precum camioanele si nu numai.
Ca si in cazul fast food-urilor, consumatorilor li se prepara pe loc produsele in functie de comanda pe care o dau. Acestia pot opta pentru a lua alimentele la pachet sau a le consuma imediat. O alta asemanare intre fast food si street food este costul mai mic al produselor fata de cele preparate in restaurante. De asemenea, ofera alternative tentante gatitului acasa. 
 
Totusi, pe langa aceste asemanari, street food si fast food difera in ceea ce priveste varietatea, tehnicile de marketing si mediul in care activeaza. Astfel de localuri reflecta adesea cultura locala si se regasesc intr-o varietate foarte mare.  Se pozitioneaza uneori sub cerul liber si cauta locurile cele mai usor accesibile pentru potentialii clienti. Succesul de marketing se bazeaza foarte mult pe locul in care decid sa vanda si pe publicitatea de tipul "din gura in gura". 

Consumatorii iubesc mancarea vanduta pe strada din mai multe motive: se pot bucura de o gustare rapida si delicioasa chiar pe strada, nu trebuie sa plateasca mult pentru astfel de preparate, pot experimenta diverse mancaruri locale si pot sprijinii micii antreprenori si micile afaceri cu mancare.

Din Grecia Antica si pana in Pompeii, din China pana in Turcia, mancarea vanduta pe strada a avut o istorie lunga si colorata. Astazi, a devenit un punct de sprijin pentru orasele mari si mici, deopotriva, contribuind la consolidarea culturii regionale.
 
Cu toate ca exista foarte multi iubitori ai conceptului street food, acesta intampina si dificultati. Sunt state in care aceasta practica este cu greu acceptata de catre locuitori. Pe de alta parte, exista si o atitudine negativa a oficialitatilor fata de micii vanzatori, atitudine cauzata de preocuparea acestora fata de igiena si fata de posibilitatea raspandirii anumitor boli prin intermediul mancarii. 

Sursa foto: www.flickr.com

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    Claudia Halas, 29 noiembrie 2015

    interesant