Când depui zilnic efort fizic pentru că eşti un sportiv de talie mondială, trebuie să ai grijă ca alimentaţia ta să fie corectă. Chiar dacă nu creşte în mod direct forţa sau rezistenţa, dieta unui atlet trebuie să respecte anumite reguli.

Deci ce mănâncă un sportiv? Acum că se apropie Jocurile Olimipice de la Londra, ne-am gândit să aruncăm o privire asupra dietei unui sportiv.

Carbohidraţi

Pentru că sunt necesari pentru toate procesele care au loc in corp, carbohidraţii ar trebui să constituie o mare parte din dieta unui sportiv: cereale integrale, ovăz, orez brun, fructe proaspete sau uscate, carbohidraţii ar trebui să formeze cam 40 - 65% din dietă.
 
Proteinele
Sportivii au nevoie de mai multe proteine ca un om obişnuit pentru refacerea musculară. În dieta unui om obişnuit, proteinele constituie doar 10 - 15%, dar pentru un atlet, acestea trebuie să formeze 30%: lactate, muşchi de vită sau porc, pui, peşte, ouă şi legume. Nimic nu trebuie prăjit, totul fiert, copt sau făcut la grill. 
 
Grăsimile

Nu toate grăsimile sunt dăunătoare. Sportivii trebuie să le includă în dieta lor pentru că produc energie. Totuşi, specialiştii recomandă moderaţie şi numai grăsimi nesaturate: ulei de măsline, alune, nuci, şi avocado.
 
Tu ai putea ţine pasul cu o astfel de dietă?
 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Ioan Adrian Buie, 23 aprilie 2014

    am sa fac tot posibilu sa ma tin de ce scrie acolo multumesc din suflet

  • Fara foto

    mira (Chef de cuisine) , 31 iulie 2012

    Dieta este ok, din pacate atletii mai primesc si multe suplimente nutritive...

  • Alexandrina

    Alexandrina (Chef de cuisine) , 27 iulie 2012

    Cred ca as tine pasul cu dieta aceasta.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 24 iulie 2012

    Nu-i rau deloc...