Dupa 40 de zile de post, este normal ca organismul sa se simta slabit. 

Iar Saptamana Mare din Postul Pastilor este printre cele mai grele. 

Din punct de vedere nutitional, marea provocarea a acestei perioade este de a aduce in dieta proteine si grasimi vegetale. 

Doamna Dr. Mihaela Gologan, medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice, ne-a ajutat cu cateva recomandari, dupa cum urmeaza:   

Carnea se inlocuieste cu leguminoase: mazare, fasole boabe, linte, naut, soia, care asociate cu legume si cu fainoase (paste, paine) aduc proteine complete, de buna calitate. 

Dintre cereale, quinoa se considera ca aduce proteine de calitate. Dintre legume, urzicile, ciupercile sau broccoli aduc si ele procente mici de proteine.

Lactatele vor fi inlocuite cu lapte de soia, tofu sau diverse lactate vegetale. 
 
Grasimile animale pot fi inlocuite cu cele din fructele oleaginoase: nucifere (nuci, migdale, caju, fistic), seminte (crude, nerpajite), masline, avocado. Grasimi de tip saturat putem gasi in untul de cacao sau de cocos, pe care le putem folosi in diverse preparate.
 
Glucidele reprezinta baza alimentatiei vegetariene: atat glucide complexe, din cereale sau cartofi, cat si glucide simple: din fructe si legume. 
 
Cum ar arata meniul recomandat de domna dr. Mihaela Gologan pentru o zi de post din Saptamana Mare: 

Mic dejun: 1 cana de lapte vegetal cu cereale de ovaz, seminte si fructe uscate

Pranz: supa de legume, orez integral cu ciuperci

Cina: salata de verdeturi cu fasole rosie

Sursa foto: ziuaconstanta.ro
S
ursa articol: bucataras.ro

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style Black

- 13 %
299.99 lei
259.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto