7 modalitati de a reduce colesterolul din preparatele de Craciun

Pe parcursul sarbatorilor, cu totii suntem tentati sa ne infruptam din toate bunatatile de pe masa. De la sarmale, la salata de boeuf, piftie, carne de porc si prajituri, toate ne fac cu ochiul. Dar ce ne facem cu grasimile pe care le contin aceste alimente si care fac atat rau organismului nostru? Cum reducem colesterolul din preparatele pe care le punem pe masa de Craciun? Iata cateva modalitati simple.      

7 modalitati de a reduce colesterolul din preparatele de Craciun

Atunci cand pregatesti friptura, opteaza mai degraba pentru carne de curcan sau pentru un pui de tara decat pentru porc sau vita. Totusi, daca nu poti renunta la carnea de porc, alege bucatile de carne macra. Orice fel de carne ai prefera, nu uita sa o cureti de grasime si de pielita inainte de a o gati. Ideal este sa o pregatesti la cuptor, inabusita sau pe gratar, dar nu prajita.
Inlocuieste cartofii prajiti sau taranesti cu legume sanatoase precum dovlecelul, ciupercile, pastaile sau lintea. Nu te teme sa le folosesti pe post de garnitura. Sunt mult mai bogate in nutrienti si poti pregati cu ele o multime de retete delicioase.
Daca in familia ta sau printre prietenii tai se numara persoane care sufera de diabet sau de probleme cu inima, ideal ar fi sa eviti cu totul slanina. Stim ca da un gust deosebit fripturii, insa trebuie sa ne gandim si la efectele sale nocive. Totusi, daca nu poti renunta de tot la ea, pune doar cateva feliute pe platoul de aperitiv.
Atunci cand pregatesti piftia, foloseste carne de curcan fara grasimi in loc de carnea de porc. Este foarte gustoasa si contine mai putine grasimi. Organismul tau iti va fi recunoscator, iar musafirii vor aprecia cu siguranta preparatul.
Redu cantitatea de maioneza pe care o folosesti in prepararea salatelor de sarbatori. Atunci cand pregatesti salata de boeuf poti folosi o cantitate de redusa de maioneza dietetica pentru a reduce cantitatea de colesterol. In cazul salatei de cruditati si a celei orientale, poti inlocui maioneza cu un iaurt mai gras. Este o varianta mult mai sanatoasa. De asemenea, daca obisnuiesti sa adaugi smantana langa sarmale sau mamaliga, inlocuieste-o si pe aceasta fie cu smantana degresata, fie cu un iaurt degresat.
Opteaza pentru uleiul de masline in locul untului si al uleiului de floarea soarelui pentru prepararea fripturilor, a sosurilor si pentru sotarea legumelor. Chiar daca folosesti deja acest tip de ulei, nu uita sa nu exagerezi cu cantitatea. In plus, de fiecare data cand prepari marinate pentru fripturi, nu uita sa adaugi usturoi si zeama de citrice (lamaie sau portocala) pentru a reduce din grasimi.
Foloseste unt cu continut scazut de grasimi in prepararea prajiturilor si evita, pe cat posibil, cremele si siropurile. Opteaza pentru negrese, checuri sau cozonaci in locul torturilor si prajiturilor cu multa crema. Pentru a decora deserturile, foloseste fructe, ciocolata neagra cu peste 70 % cacao si alimente bogate in fibre precum migdalele, fisticul sau nuca.

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Gem de caise

Gem de caise

Reteta de gem de caise fara conservanti. Gem de caise reteta simpla si usor de preparat.

Gem de caise
Shakshuka

Shakshuka

Se trag la tigaie ceapa, ardeiul, rosiile si se lasa pana se inmoaie.

Shakshuka
Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Evantai de vinete cu rosii la cuptor