Cei mai multi dintre noi stiu cat de important este micul dejun pentru sanatate. Cu toate acestea, de multe ori nu avem suficient timp ca sa luam micul dejun sau nu avem grija sa  mancam ceva sanatos.

Gustos.ro va prezinta in continuare cate sfaturi utile si idei pentru un mic dejun rapid si perfect pentru cei grabiti.

Sfaturi practice:
1. Nu va complicati, ideile elaborate despre cum sa prepari micul dejun nu isi au locul in diminetile grabite. Exista mari sanse sa intarziati sau sa abandonati micul dejun inainte sa fie gata. 
2. Pregatiti micul dejun cu o seara inainte. Oricare pregatiri ar fi necesare, asigurati-va ca le faceti de cu seara, pentru ca dimineata sa alocati timp doar mancatului.
3. Folositi pungi cu ziploc (care se pot inchide etans) - sunt foarte bune pentru impachetat. In plus, sunt foarte utile si canile de tip termos mici, sunt perfecte pentru transport; puteti pune in ele ceai, cafea, ciocolata calda.
4. Alegeti mai bine carbohidratii complecsi in detrimentul celor simpli (adica faina integrala in locul celei albe), pentru ca iti vor oferi un aport nutritional mai mare si iti vor da mai multa energie pentru o perioada mai lunga.
5. Alegeti mancare cu mai multe proteine, pentru a ca dureaza mai mult timp sa fie digerate si  ofera energie pentru un timp indelungat. 
6. Evitati mancarurile grase.
7. Fiti creativi - micul dejun este cea mai buna masa a zilei, asa ca de ce sa nu va distrati cu retetele.

Faceti alegerile inteligente pentru un mic dejun rapid:

1. Un bol cu cereale integrale si suc de fructe sau lapte aduc un apor mare de fibre, minerale si vitamine.
2. Luati cascaval sau branza deja feliata si combinati cu biscuiti din cereale integrale sau felii de paine din cereale integrale. 
3. Fierbeti cateva oua pentru a le avea la indemana in diminetile ocupate.
4. Cumparati un set de iaurturi mici cu continut redus de grasimi, care sa va fie la indemana dimineata, sunt o sursa buna de carbohidrati si proteine. 
5. Chiflele din cereale integrale pot fi foarte utile pentru un sendvis rapid si sanatos pentru mic dejun. Intindeti niste unt de arahide peste chifla, sunt o sursa buna de proteine si grasimi bune pentru inima.
6. Puteti realiza „pachetele” pentru mic dejun din lipii sau tortillas, umpleti-le cu carne de pui sau de curcan, cascaval, omleta, bucatele de ardei si ceapa; ar merge si combinatia unt de arahide si banane - optional si putina miere.
7. Alta varianta delicioasa si rapida pentru mic dejun: felii de gauffre sau waffle peste pui unt de arahide si/sau gem.
8. Pentru aport de proteine, adaugati o lingura sau doua de nuci/seminte/migdale in iaurt sau cereale.


  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Sara Malatesta, 27 iulie 2014

    painea integrala si cerealele integrale nu ajuta la nimic .... dimpotriva .... renunta la paine ... cat mai putina ,mult mai bine te simti...

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 04 septembrie 2012

    Un articol interesant,bine structurat,iar sfaturile si ideile sunt de apreciat...