In primul rand, trebuie sa stii ca dieta zilnica a celui mic trebuie neaparat sa contina, echilibrat, proteine, carbohidrati, calciu, fructe si legume. Si, desigur, si gustarea pe care copilul o va lua la scoala trebuie sa fie echilibrata din acest punct de vedere. Pentru a-i asigura necesarul de proteine, poti sa ii faci sandvisuri cu salata de pui, oua, sunca, ton sau branzeturi. De asemenea, si tonul si pastele sunt bogate in proteine. In ceea ce priveste carbohidratii, trebuie sa stii ca acei carbohidtrati complecsi elibereaza caloriile lent si ajuta in mentinerea nivelului de energie. In schimb, carbohidratii rafinati (pe care ii gasesti in painea alba, biscuiti sau prajituri) furnizeaza doar energie “de moment”, cu durata scurta de viata. Carhobidratii complecsi se gasesc in produse precum painea neagra, paste, banane sau orez. Pentru ca cel mic are nevoie si de calciu, ai grija sa consume des iaurturi, branzeturi, chiar shake-uri pe baza de iaurt sau lapte. Si, nu in ultimul rand, sa nu uitam ca expertii nutritionisti recomanda sa includem cinci portii de fructe si legume in dieta noastra zilnica. Chiar daca micutul tau nu se inebuneste dupa fructe, poti incerca sa le faci mult mai atractive. Poti sa-i faci o salata de fructe, din multe sortimente, sau chiar frigarui de fructe. Foarte sanatoase sunt si fructele confiate. Caisele uscate, de exemplu, sunt bogate in vitamine si minerale.

De ce anume sa te feresti!

Exista anumite alimente care par inofensive pentru cei mici, dar adevarul este altul.

Batoane de cereale. Cele mai multe batoane de cereale contin mai mult de 40% zahar si 30% grasimi. In vreme ce, in cazul cerealelor cu lapte, zaharul se dizolva, zaharul din batoanele de cereale se lipeste de dinti, cauzand cat de multe probleme cu putinta.
Iaurt cu fructe. Din pacate, cele mai multe tipuri de iaurt cu fructe conti mai mult de cinci lingurite de zahar.
Snacks-uri. Acestea contin niveluri ridicate de grasimi saturate si sare. Spre exemplu, o singura punga de snacks-uri contine necesarul de sare pentru un copil pe o zi intreaga!

Cinci sfaturi pentru o gustare delicioasa!

1. Experimenteaza cu fructele. Cei mai multi copii nu sunt atrasi de fructe. Gustos.ro iti propune sa le pregatesti o salata delicioasa, ornata cu putina frisca si chiar cativa stropi de sirop de ciocolata. De asemenea, poti sa-i prepari niste frigarui din fructe, infigand pe o frigaruie bucatele din portocale, mere, banane, kiwi, mandarin, pere etc. Cu cat mai colorate, cu atat mai bine!

2. Mai putina sare! Copiii tind sa consume prea multa sare zilnic. Principala sursa sunt snacks-urile, chips-urile, dar si sunca sau branzeturile de un anumit tip. Mancand fructe de contin potasiu (cum ar fi bananele sau caisele uscate), poti balansa cantitatea de sare din organism.

3. Nu neglija gusturile copilului tau! Comunica cu cel mic si intreaba ce i-a placut si ce nu din ce i-ai pregatit data trecuta. Fii atent la alimentele cu care se intoarce acasa. De asemenea, intreaba-l ce mananca colegii lui de scoala si propune-i sa-i pregatesti si tu asa ceva.

4. Ceva cald. E bine ca cel mic sa aiba ceva cald la el, mai ales daca e iarna. Cumpara-i un termos, in care poti sa-i pui o cana de ciocolata calda, ceai sau chiar supa.

5. Cat mai putina mancare procesata! Acest tip de mancare tinde sa contina putini nutrienti si prea multa sare, zahar, aditivi si grasimi saturate. Daca copilului tau ii plac la nebunie chips-urile, poti, totusi, sa-i pui un sfert de punga intr-un recipient de plastic, ca sa te asiguri ca nu va consuma o punga intreaga odata.

Recomandari electrocasnice

Mixer compact cu bol

- 20 %
499.99 lei
399.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 16 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Cdr Rasu, 01 iunie 2014

    Ce zici de asta Gabriela Spiridon?

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 30 mai 2014

    De luat aminte... Multumim pt articol...

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 05 iunie 2010

    Un articol foarte instructiv !

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 30 mai 2010

    Super !

  • mariana scarlat

    mariana scarlat (Chef de cuisine) , 06 ianuarie 2010

    Deşi articolul e vechi, sfaturie pentru o alimentaţie bună a copiilor sunt mereu binevenite.Mai ales că mereu alte mămici se confruntă cu aceleaşi probleme. Are Carmen un dar deosebit de a găsi lucruri interesante în arhivă!

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 05 ianuarie 2010

    Foarte interesant articolul,cu cei mici nu este de glumit,trebuie sa manance sanatos.

  • Fara foto

    ela, 22 iulie 2009

    In orasul meu exista cantina scolii unde se serveste mincare calda.

  • crystyna

    Crystyna (Chef de cuisine) , 23 iunie 2009

    Chiar e interesant. Băieţelului meu îi plac f. mult fructele, de aceea îi fac tot felul de gustări care să conţină fructe. E necesar în fiecare zi de fructe!!!

  • burdulea maria elena

    burdulea maria elena (Chef de cuisine) , 01 mai 2009

    offffffff, nepotica mea nu prea mananca fructe, dar o pacalim cu frigarui de fructe, pe care le papa cu placere, sau pireu de mar cu biscuite si banane, carora le dam o forma( un trifoi cu 4 foi, o floricica, o casuta, etc...)

  • Fara foto

    ileana, 02 octombrie 2008

    Este destul de greu, fiul meu este mare si daca se intampla sa ne trezim mai tarziu, ii fac doua sendvisuri calde si refuza sa le ia la scoala. Am incercat multe metode sa-l conving sa-i pregatesc un pachetel si nu vrea. Probabil se jeneaza de alti copii, copii care au bani multi si-si permit sa cumpere tot felul de prostii. Un lucru la care parintii nu sunt atenti si ca sa scape mai usor le umfla buzunarele cu bani la copii! De obicei, dimineata ii pregatesc cereale cu lapte sau sedwiciurile calde + lapte cald. Incerc pe cat posibil sa-l hranesc sanatos. Fiti atenti la copiii d-voastra!

  • Fara foto

    marius, 24 septembrie 2008

    Un articol foarte interesant. O sa va urmez sfaturile.

  • Fara foto

    Raluk, 22 septembrie 2008

    Depinde si cati ani are copilul. Cum zice sotul meu, cu cat sunt mai mici, ii pacalesti mai repede. :)) Are dreptate oricum Mirabela, cu cat arata sandvisurile mai bine, cu atat o sa le manance mai cu pofta.

  • Fara foto

    Mirabela Barbu, 22 septembrie 2008

    Aurelia, incearca sa-i faci sandvisurile ffff atractive, sa vezi cum or sa ceara si ceilalti copii de la ea si n-o sa mai ai probleme. Orneaza-le frumos, poti sa folosesti salata, masline verzi, muraturi, orice e colorat....

  • Fara foto

    Aurelia, 22 septembrie 2008

    Eu “pacatuiesc”, si-i mai dau Fornetti sau snakcsuri. Altceva nu prea mananca. Daca ii trimit sandvisuri, se intoarce cu ele acasa. Ce ma fac?

  • Fara foto

    Mariana B., 22 septembrie 2008

    Foarte bune sfaturile! Nu stiam ca batoanele de cereale sunt nocive... Si fetita mea, si eu mancam mereu. Acum o sa fiu mai atenta. Copiii vostri ce mai mananca la scoala?

  • Fara foto

    Angela, 19 septembrie 2008

    As vrea mai multe retete pt copii de la un an sau daca exista vreo carte pt listat... Va multumesc!