Stim cu totii ca micul dejun este masa care ne asigura energia necesara pentru cea mai mare parte a zilei. 
 
Avand in vedere acest lucru, este bine ca prima masa din zi sa contina cat mai multe substante nutritive si, cel mai important, sa fie una cat mai sanatoasa. 
 
Chiar daca poate parea prea simplu pentru a fi adevarat, un bol de cereale din fulgi de ovaz integral cu lapte este alegerea ideala pentru a indeplini aceste cerinte. 
 
Chiar si un singur bol de cereale din fulgi de ovaz poate face minuni pentru corpul tau, insa, pentru cele mai bune rezultate, este recomandat consumul a doua portii pe zi, fiecare a cate 40 de grame.
 
Iata cateva dintre beneficiile pe care le aduce un mic dejun bazat pe cerealele din fulgi de ovaz: 
 
Reduce nivelul de colesterol – datorita fibrelor solubile de beta-glucan, fulgii de ovaz ajuta la reducerea colesterolului. Avand in vedere ca 1 din 2 adulti au un nivel al colesterolului ridicat, includerea in dieta zilinica a fulgilor de ovaz este mai mult decat indicata.

Totodata, fibrele pe care le contine ovazul, ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange si, prin senzatia de satietate pe care o ofera, ajuta la indepartarea poftei de dulce. 
 
Te protejeaza de bolile cardiovaculare - antioxidantii din ovaz au o actiune de protectie asupra vaselor de sange, prevenind depunerea colesterolului pe artere, una dintre principalele cauze ale bolilor de inima.

Aceleasi fibre combat aparitia infectiilor bacteriene si a virozelor respiratorii, raspandite mai ales in sezonul rece. Prin aceste actiuni, fulgii de ovaz contribuie la intarirea sistemului imunitar
 
Previne aparitia diabetului – in combinatie cu produsele lactate, ovazul poate reduce cu pana la 50% riscul de diabet. Acest lucru se datoreaza continutului ridicat de magneziu din ovaz. 
 
Fibrele din cereale ajuta si in lupta cu unele boli mult mai grave, cum ar fi cancerul de san. In urma mai multor studii, s-a descoperit ca femeile care consuma regulat cereale din fulgi de ovaz au cu pana la 41% mai putine riscuri de a se imbolnavi de cancer de san. Riscul scade si mai mult, daca, pe langa ovaz, in dieta sunt incluse si fructe si legume proaspete, alte surse excelente de fibre.
 
De asemenea, s-a descoperit ca daca copiii consuma fulgi de ovaz de la varste fragede, acestia au mult mai putine sanse de a suferi de crize de astm.
 
Previne luarea in greutate - un mic dejun bazat pe cereale din fulgi de ovaz va oferi senzatia de satietate pentru o perioada mai mare de timp (fibrele din ovaz absorb apa si potolesc foame), drept urmare vei manca mai putin, iar acest lucru se va reflecta si asupra siluetei tale.

Mai trebuie sa stii ca cerealele din fulgi de ovaz sunt o sursa buna de magneziu, fosfor, cupru, seleniu, fier, zinc si vitamina B1, toate necesare pentru buna functionare a organismului. 

Surse articol: whfoods.com, authoritynutrition.com
Foto: Tudor Raiciu

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    Ioan Hornar, 03 august 2016

    Fulgi de ovaz fac minuni,am verificat.