Traim vremuri nebune, care ne streseaza si ne golesc de energie! Asa ca echipa Gustos.ro s-a gandit sa va ajute sa treceti cu bine de stresul de zi cu zi, prin intermediul gustului delicios al bucatelor cu proprietati anti-stres.

Iata pentru inceput o lista cu alimente recomandate:

Ardeiul iute este recunoscut pentru proprietatile sale binefacatoare, contine vitamina C si are un puternic efect anti-stres.
Nucile contin o cantitate substantiala de fier si vitamina E. Folosite la spaghette sau melcisori cu lapte, indulcite cu miere sau cu zahar, nucile va vor ajuta cu siguranta sa va bine-dispuneti.
Perele sunt bogate in magneziu, ajutand la calmarea sistemului nervos. Sucurile naturale de pere sunt delicioase si sarace in calorii!
Produsele lactate sunt pline de vitamina D, avand de asemenea calitati de atenuare a stresului. Si cu totii stim ca perlele de branza de vaci cu zahar si scortisoara sunt grozave ca desert.
Painea intregrala si cerealele integrale induc numaidecat o stare de bine. Amestecandu-le cu miere sau lapte veti obtine un gust si mai delicios.
Ceaiul verde contine antioxidanti, cu proprietati reale de diminuare a stresului. Beti-l daca se poate direct din samovar, combinat cu lapte ori bucatele de cocos.
Lamaia contine cantitati mari de vitamina C. In prajiturile cu fructe, lamaie aduce buna dispozitie si culoare. Stoarsa peste avocado, ajuta la energizarea simturilor, iar gustul este incomparabil.

Iata cateva idei simple pe care le puteti folosi in alimentatia de zi cu zi, pentru a goni stresul:

    Pentru micul dejun: pe langa mancarea pe care doriti dumneavoastra sa o consumati, preparati-va o bautura racoritoare din pulpa de banana, cateva bucati proaspete de ananas si suc proaspat de portocala. Amestecati-le pe toate intr-un blender si consumati bautura ca supliment nutritiv. Puteti de asemenea sa adaugati arome de vanilie sau mango. Prajiturile cu lamaie va ofera si ele un inceput de zi delicios.
 
    Daca vreti sa va simiti plini de energie la serviciu: Nu trebuie sa cumparati cine stie ce vitamine scumpe, ci doar sa prajiti de acasa cateva alune de padure, seminte de fistic sau castane. In loc de ceai negru sau cafea, beti ceaiuri de menta. Puteti rontai semintele, alaturi de o cana mare cu ceai aromat de fructe de padure. Pentru mai mult efect, aprindeti cateva betisoare parfumate!

    Pentru masa de pranz: Ce-ar fi sa renuntati pentru o zi la produsele fast food sau de patiserie si sa le inlocuiti cu o portie mare de salata, plina cu "de toate"? Puteti sa adaugati peste salata bucati de peste, piept de pui la gratar, alune, andive, branza cu mucegai nobil sau orice altceva va induce o stare de bine. Culorile mancarurilor sunt si ele importante. Cu cat salata va fi mai aratoasa si mai viu colorata, cu atat senzatia de buna dispozitie va fi mai mare. Pentru un plus de gust, puteti fierbe cateva penne peste care sa adaugati sos de smantana cu usturoi. Salata verde, rosiile si ardeiul gras pot fi completate cu foi de spanac sau loboda. Gustul este exceptional, iar starea de bine dureaza mult timp!

    Pentru cina: Stresul consuma vitamina C din organism. Cartofii noi, dulci sunt surse excelente de reinnoire a fortelor. Puteti consuma cartofii gratinati, prajiti in putin ulei de masline si ardei iute, sau la cuptor presarati cu ou si variate feluri de branza. Nu uitati! Mirodeniile cat mai multe si mai aromate dau un gust si mai delicios. Cele mai indicate condimente pentru cartof sunt paprika, piperul rosu, bucatile de lamaie, patrunjelul si boiaua dulce. Ca sa va mearga la suflet, langa portii de cartofi aurii asezati o bucata de peste preparat pe grill sau la cuptor in sos alb. Daca nu va plac prea tare cartofii, ii puteti inlocui cu broccoli sau cu spanac.

    Pentru desert: Rasfatati-va cu un bol plin cu fructe de padure sau zmeura, afine ori capsune, peste care turnati o crema consistenta de iaurt de vanilie sau budinca de diferite arome. Presarati scortisoara, aliment cheie anti-stres. Combinatia de fructe proapete, frisca si scortisoara va va ajuta sa scapati de orice problema ce va apasa.

Ca sa incheiati ziua in acelasi ton, puteti sa umpleti cada cu apa, sa presarati saruri marine si spumant de baie cu proprietati anti-stres, si sa va relaxati.

     Sa aveti o zi lipsita de stres!

Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania Breville Romania DirtDevil Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

Panini Maker Large

- 49 %
389.99 lei
199.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 19 comentarii
  • Fara foto
  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 18 mai 2010

    Nu stiam ca perele ajuta la calmarea sistemului nervos .

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 02 mai 2010

    Interesant articol, plin de sfaturi utile.

  • burdulea maria elena

    burdulea maria elena (Chef de cuisine) , 19 iunie 2009

    Mie imi plac perele, intradevar calmeaza daca sunt consumate si mai au pe deasupra si calorii putine.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 13 mai 2009

    Foarte interesante sfaturi.Trebuie sa le punem si in aplicare,nu?

  • burdulea maria elena

    burdulea maria elena (Chef de cuisine) , 19 aprilie 2009

    O sursa de inspiratie acest articol, e interesant.

  • cristina i.

    cristina i. (Chef de cuisine) , 31 martie 2009

    Super articolul,singura mea problema este serviciul,unde nu reusesc sa-mi fac un program de masa,sau mai bine zis sar peste ea de multe ori,in concluzie seara......

  • Zelma

    Zelma (Chef de cuisine) , 31 martie 2009

    Foarte util si interesant articolul.

  • burdulea maria elena

    burdulea maria elena (Chef de cuisine) , 26 martie 2009

    Combinatia de fructe proapete, frisca si scortisoara va va ajuta sa scapati de orice problema ce va apasa. Da, dar nu si de kilograme

  • Fara foto

    L (Chef de cuisine) , 11 august 2008

    Foarte util articolul!

  • Fara foto

    ana maria lengher (Chef de cuisine) , 29 iulie 2008

    Mmmmmmm.... Este interesant acest articol. Cred ca o sa-l urmez si eu.

  • Fara foto

    MIHAELA BADEA (Chef de cuisine) , 23 iulie 2008

    Fara ardei iute, nu mananc asa ceva. Nu am nimic cu cei care il consuma, dar eu nu folosesc. Interesant articolul.

  • Gabriela Neacsu-Stanescu

    Gabriela Urucu (Chef de cuisine) , 09 iulie 2008

    nu cred ca stresul se elimina prin mancare, nici prin bai...ci pur si simplu ...vointa de a nu mai gandi lucruri negative, indepartarea ingrijorarii si chiar a factorului stresant! Uneori mai ajuta si o muzica in surdina si persoana iubita!

  • Fara foto

    antoanela (Chef de cuisine) , 29 iunie 2008

    relaxarea cu ajutorul apei folosind uleiurile aromoterapeutice si cat mai multe salate si fructe fac deliciul unei veri toride

  • Fara foto

    carmen macelaru (Chef de cuisine) , 16 iunie 2008

    Concluzia acestui articol este ca binecunoscutele vitamine antioxidante A, C, E au efect relaxant. As adauga placinta de mere, evident cu scortisoara, care dupa o statistica facuta de medicii americani scade tensiunea, deci aduce o usoara relaxare.

  • Fara foto

    tera 51, 15 iunie 2008

    am sa incerc cel putin cu fructele FOARTE INTERESANT

  • Fara foto

    lucia, 06 iunie 2008

    foarte, foarte interesant ...sa mai aduceti astfel de informatii pretioase :)

  • iuliana tarnoveanu

    iuliana tarnoveanu (Chef de cuisine) , 01 iunie 2008

    De acord cu toate produsele recomandate ,sunt excelente! Una dintre cele mai importante vitamine pentru organismul uman este vitamina\"C\",care mai poate fii gasita si in: -cocodusele vezi -agurida(boabe verzi de stugure) si ckiar circeii de la vita de vie Acestea se gasesc din plin pe teritoriul Romaniei si pot fi folosite dierct de la suras sau in acritul ciorbelor.

  • Fara foto

    IULIA MACSIM (Chef de cuisine) , 30 mai 2008

    am incercat cu baia anti stres si functioneaza.

  • Fara foto

    adriana toma, 28 mai 2008

    foarte interesant