Motive pentru un mic dejun mai bun

Cel mai bun moment in care examinam obiceiurile noastre privitoare la micul-dejun e inceputul anului scolar. De fapt, se pare ca luna septembrie a fost numita “Luna unui mai bun mic-dejun”.

Motive pentru un mic dejun mai bun

Studiile au aratat ca adultii si copiii care iau un mic dejun consistent se descurca mai bine la scoala si la serviciu decat cei ce sar aceasta masa. In schimb, cei ce nu iau micul-dejun obosesc mult mai repede, sunt mai nervosi si au o viteza de reactie mai slaba decat cei ce mananca micul-dejun. Iar, in ceea ce priveste copiii de scoala ce invata dimineata, avand in vedere ca marea parte a activitatii lor intelectuale in timpul unei zile are loc pana in pranz, si pentru ei micul-dejun e foarte important.

Motivele pentru care sarim micul-dejun sunt multe. Cele mai frecvente sunt “Nu am timp”, “Nu pot sa mananc ceva atat de devreme dimineata” sau “Nu mananc micul-dejun pentru ca incerc sa slabesc.”

Cele mai multe dintre acestea sunt doar scuze nefondate. Micul-dejun poate fi luat foarte rapid. Poate fi simplu sau elaborat, gatit sau sau, poate fi mancat la masa, cu familia, sau chiar pe drum, poate fi bogat in calorii sau dietetic. Singurul lucru foarte important este ca micul-dejun sa fie parte din rutina ta zilnica.

La micul-dejun poti manca aproape orice, de la ce ti-a ramas de la cina de ieri pana la un sandvis cu sunca si cascaval sau cereale cu lapte. Pentru cei care se grabesc, un shake facut la blender, cu iaurt, lapte, suc de fructe sau chiar inghetata, poate fi foarte hranitor. Tot niste feluri de mancare rapide sunt cerealele cu lapte sau sandvisurile simple. Daca incluzi lapte in micul tau dejun vei avea energie tot restul zilei. De asemenea, poti apela la salate de fructe, iaurturi, oua fierte pentru un mic-dejun usor de preparat si rapid. Cand planuiesti micul-dejun, e bine sa incluzi combinatia “paine-fructe-lapte” - principalele ingrediente ale unui mic-dejun nutritiv.

Un alt motiv pentru care oamenii sar micul dejun este pentru ca vor sa slabeasca. Daca micul tau dejun clasic e compus din cateva gogosi si cafea cu mult zahar, intr-adevar, ai motive sa te ingrijorezi vizavi de cantitatea de calorii. Cu toate acestea, asta nu e un motiv pentru care sa sari aceasta masa. In schimb, e bine sa alegi anumite produse care sunt nutritive, dar care au putine calorii. De exemplu, daca alegi un pahar de lapte degresat, un bol de cereale simple si paine prajita, nu vei consuma mai mult de 250 de calorii. In schimb, cantitatea de proteine, vitamine si minerale e destula incat sa te ajute sa combati oboseala de dimineata si pofta de mancare pana la pranz.

Pe scurt, un mic-dejun nutritiv nu trebuie neaparat sa fie plin de calorii, dar trebuie neaparat sa fie modul in care iti incepi ziua.

Tu ce mananci la micul-dejun?

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi