Trăiesc, deci mă abţin mi-a sunat un pic prea dur la prima citire. M-aş fi aşteptat la un Slăbesc, dar mă abţin, însă cu trăiesc în ecuaţie vedeam în faţa ochilor o viaţă în care, ca motanului Tom din desene animate, ţi se plimbă curcanul aburind prin faţă şi nu rămâi decât salivând ori urmărind vreo măslină (în cazul lui Tom, un şoricel) în farfurie.

Pe măsură ce treceam prin toate proprietăţile alimentelor de bază pe care le consumăm, am înţeles că e vorba de moderaţie: cantităţile pe care le recomandă doctorul nutriţionist Mihaela Bilic sunt cele care-ţi asigură sănătatea şi la tinereţe, şi la bătrâneţe. Dar şi că cele mai importante alimente într-un regim de slăbit (legumele, puţină carne dar consumată constant, plante aromatice, fructe cu moderaţie şi brânză la fel, fără pâine şi fără zahăr) sunt de fapt aceleaşi pe care trebuie să ne bazăm a la long dacă vrem să ne menţinem şi să ne simţim bine.

Într-o primă fază e vorba de schimbarea obiceiurilor alimentare, acelea care ne fac să vrem că cronţănim mai tot timpul ceva: ba să mâncăm o tartă, ba nişte paste, ba o cola, ba o pizza. Ori asta se face respectând principiile de bază ale unei alimentaţii sănătoase şi deconstruind câteva mituri care încă circulă. Spre exemplu:

- toată pâinea e la fel: fie că e neagră, albă, graham, fie că o prăjim sau nu. Păstrează acelaşi aport caloric. 2 felii dimineaţa ne sunt de ajuns.
- nu trebuie să gătim cu ulei, pentru că şi toate uleiurile sunt la fel de grase (fie că vorbim de ulei de porumb, ulei de măsline, ulei de susan etc.). Uleiul e de consumat brut, în cantitate de 2 linguri, în salate. Nu mai prăjim: dăm la cuptor în apă cu ierburi aromatice sau folosim o tigaie antiaderentă sau un grătar.
- tot zahărul e la fel de... îngrăşător: fie că e brun sau zahăr de trestie. De aceea trebuie folosit rar, sub formă de condiment, nu ingredient.
- brânza îngraşă, aşa că nu trebuie să abuzăm.
- nici cu fructele nu trebuie exagerat, sunt de preferat legumele. Fructele au mult zahăr sub formă de fructoză şi nu te satură, din contră, dau senzaţia de foame. Prin urmare, fructele rămân pentru desert, nu ca aperitiv şi nici ca fel principal.

Însă pe lângă aceste principii foarte generale, unele deja ştiute, cartea vine cu informaţii atât de exacte pentru fiecare aliment în parte (carne, ouă, lapte, brânzeturi, ulei, pâine, zahăr, legume, fructe, plante aromatice), încât pentru cineva care-şi ştie foarte bine istoricul medical nu trebuie să mai meargă la nutriţionist. Îşi va da seama imediat care sunt legumele care îl ajută cel mai mult şi care sunt cele pe care ar trebui să le evite: la fel cu fructele, condimentele etc.

Iar acest mare avantaj al documentării unui aliment cu toate efectele (benefice şi negative) pe care le poate avea asupra organismului (în ce cazuri este contraindicat sau nu) transformă ghidul pentru slăbit într-unul al alimentaţiei naturale, sănătoase, care vine să rezolve nu numai problemele cu greutatea, ci şi cu sănătatea.

Bineînţeles că pe alocuri tonul aduce aminte de sfatul din poveste “dar mai pune-ţi pofta în cui”, însă să nu uităm că e o carte destinată în primul rând persoanelor care trebuie să piardă în greutate, să se obişnuiască să-şi porţioneze mâncarea corect, înlocuind poftele aprige dintre mese cu lichide şi foarte mici gustări.

Dieta pe care o recomandă Mihaela Bilic înseamnă trei mese principale pe zi şi 2 gustări între, ceea ce totuşi nu e deloc aprig şi nici exagerat, orice ar spune apărătorii satisfacerii poftelor cu orice preţ (şi cu periclitarea propriei sănătăţi, aş adăuga eu). Mai mult, după analiza nutriţionistă a tuturor ingredientelor şi după un discurs motivaţional ca să conştientizăm mai bine problema, ce trebuie făcut, de ce, de când, avem atât de multe sugestii de meniuri pentru cele 3 mese ale zilei, plus gustările dintre, încât a mai bâigui acum un “Nu ştiam că se poate” ori “Nu ştiam ce să mănânc” devine ridicol. Cartea face şi propuneri de meniu în cazul în care mâncaţi la restaurant, pentru fiecare specific: italian, franţuzesc, chinezesc, spaniol, libanez.

Am cunoscut multe persoane care au slăbit folosind dieta propusă de Mihaela Bilic, şi au făcut-o armonios, pe principiul câte puţin din orice şi câte un kilogram dat jos la 7-10 zile. Mulţi s-au oprit acolo, alţii au continuat stilul acesta de a mânca sănătos, strecurându-şi decent şi frumos poftele dulci sau sărate, dar sănătoase printre recomandările medicului. Ceea ce mai adaugă ea, şi uităm noi mereu, este că, deşi ai slăbit, nu te opri aici: e cazul să-ţi continui regimul sănătos făcând sport. Altfel nu vei câştiga la fel de mult.

Succes tuturor!

Mădălina Georgescu, editor Bookaholic.ro

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style White

- 17 %
299.99 lei
249.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Silvia (Bucatar) , 19 octombrie 2011

    De circa trei ani mi-am schimbat stilul de viata mai precis am renuntat la multe din cele invatate de la mama si bunica. Intr-adevar am exclus zaharul, alimentele albe caci au prea mult amidon care in corp se transforma in zahar dar am inceput sa mananc fructele cu index glicemic scazut dimineata caci zaharul continut este consumat de corp pe parcursul zilei. Este adevarat , trebuie sa consumam proteine la fiecare masa dar asta nu inseamna musai carne ci alternativa legumelor mi se pare mai buna (fasole uscat, mazare, linte). Branza este grasa, este adevarat dar o branza facuta din lapte crud si nu pasteurizat poate fi savurata cel putin o data pe saptamana. Cele doua feliute de paine musai sa fie din faina neagra sau integrala. Si ... mai este ceva foarte important: incerc sa mananc biologic cat mai mult cu putinta. Rezultatul? Multa energie si 20 kg pierdute. Va urez tuturor sa traiti o viata lunga si sanatoasa.

  • Ramona A

    Piri Piri e Canela (Chef de cuisine) , 16 octombrie 2011

    Am reusit sã slãbesc dupã o dietã asemãnãtoare, 21 de kg în 5 luni. Dar a trebuit sã renunt la carnea de porc,o parte din legume si fructe. Orez, cartofi, pâine, zahãr de nici un fel, cel putin 1 litru jumãtate de apã pe zi si sucuri light doar. Am fugit cât am putut de bucãtãrie si cinele la restaurant. Foarte important este sã nu ne automedicãm! nu suntem toti la fel , eu am început cu nutritionist si încã merg sãptãmânal. Baftã si vouã:)