5 alimente-minune pentru combaterea stresului

Cu totii suntem stresati aproape in fiecare zi. Fie ca este vorba de trezitul matinal, de o cearta cu partenerul sau partenera sau, pur si simplu, de o zi plina de evenimente neplacute, in viata fiecaruia dintre noi se petrec lucruri care ne fac sa fim mult mai stresati decat ar trebui. Ce putem face pentru a reduce aceste stari? Mai intai de toate, trebuie sa facem o schimbare in alimentatie. Sa mancam mai sanatos, sa bem mai multa apa, sa renuntam la prajeli si la bauturile dulci din comert, dar si sa adaugam in dieta noastra alimente care sa combata stresul. Iata cateva mancaruri care lupta eficient impotriva stresului si ne ajuta sa fim mai relaxati.  

5 alimente-minune pentru combaterea stresului

Ciocolata neagra. Trebuie sa recunoastem. De multe ori, in momentele in care ne-am simtit tristi sau epuizati, am dat fuga la frigider si am rupt o bucatica de ciocolata neagra. Ce e drept, am facut-o din instinct si se pare ca nu am actionat deloc gresit. Organismul cere exact ce are nevoie. Ciocolata neagra este foarte bogata in flavonoide, compusi care ajuta la relaxarea corpului, dar si la mentinerea siluetei. Poti consuma o patratica sau doua pe zi, fara sa-ti faci nici un fel de griji.
Spanacul. Nu mai e mult pana cand spanacul va aparea si in piete. Este unul dintre motivele pentru care adoram primavara. Frunzele spanacului contin foarte mult magneziu, nutrient care ajuta organismul sa reactioneze mai bine atunci cand se confrunta cu situatii stresante. Atunci cand ii va veni vremea, sa te asiguri ca iti imbogatesti dieta saptamanala cu cel putin 3-4 portii de spanac.
Nucile si migdalele. Aceste fructe din familia oleaginoaselor contin antioxidanti, dar si o multime de vitamine, printre care si vitamina E care iti da o stare de bine si mentine elasticitatea pielii. Consuma nuci sau migdale crude intre mese, ca gustare. Ai grija sa nu depasesti o cantitate de 30-40 de grame pe zi pentru ca atat nucile, cat si migdalele contin destul de multe calorii.
Laptele. Nu degeaba se spune ca un pahar de lapte cald inainte de culcare poate face minuni. Laptele contine amino acizi care ajuta organismul sa produca serotonina, acea substanta numita si “hormonul fericirii”. Astfel, dupa ce bei un pahar din bautura-minune, reusesti sa te relaxezi, sa te simti mai bine si, implicit, sa te odihnesti asa cum trebuie.
Ceaiul verde. Aceasta bautura delicioasa contine o multime de antioxidanti puternici, care ajuta la reducerea starii de stres. In plus, ceaiul verde este cunoscut si pentru proprietatea sa de a influenta atat nivelul serotoninei, cat si pe cel al dopaminei. Astfel, acest tip de ceai ne poate face sa ne simtim mai relaxati si mai fericiti. Consumati si voi cel putin o cana de ceai verde pe zi si veti sesiza cum starea vi se va imbunatati considerabil.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Prajitura Bounty

Prajitura Bounty

Reteta de prajitura Bounty. Prajitura Bounty cu blat umed de cacao, crema de cocos si glazura de ciocolata. Bounty cu cocos...

Prajitura Bounty
Omleta cu cartofi, branza si marar

Omleta cu cartofi, branza si marar

Cartofii fierti se curata de coaja, se clatesc cu apa rece si se taie cubulete.

Omleta cu cartofi, branza si marar
Rulada din fleica de porc, cu carne tocata
Aperitive cu carne

Rulada din fleica de porc, cu carne tocata

Reteta aceasta am pregatit-o de Paste.

Rulada din fleica de porc, cu carne tocata
Parteneri
Desert briose cu ciocolata si ness
Bucataras.RO

Desert briose cu ciocolata si ness

Daca iubiti ciocolata, nu aveti cum sa nu iubiti si aceste briose. De fapt, daca va plac chestiile insiropate, cu creme, e...

Desert briose cu ciocolata si ness
Evantai de vinete cu rosii la cuptor
Culinar.RO

Evantai de vinete cu rosii la cuptor

Retete dietetice

Evantai de vinete cu rosii la cuptor