Daca alimentatia v-a pus probleme in privinta colesterolului, este bine de stiut ca le poate si remedia. Mancarurile grase, prajite si bogate in calorii cresc nivelul colesterolului, dar sunt si alimente care il fac sa scada, fiind o alternativa sanatoasa pentru medicamente.

Ovazul contine fibre solubile, care pot reduce cantitatea de colesterol din sange. Este recomandat sa consumam intre 5 si 10 frame de fibra solubila zilnic, adica echivalentul unui bol de ovaz. 
 
Merele, fructele, capsunile sau citricile contin pectina, tot o fibra solubila, care scade nivelul colesterolului.
 
Este recomandat sa consumam cel putin doua portii de peste gras pe saptamana. Acesta contine acizi grasi omega 3, benefici pentru sanatatea inimii. Puteti opta pentru ton, somon sau sardine. Cel mai bine ar fi ca pestele sa fie gatit pe gratar sau la cuptor, nicidecum prajit!
 
Migdalele sau alunele sunt bogate in acizi grasi polinesaturati, care mentin sanatoase vasele de sange. Totusi, incercati sa nu abuzati de ele, deoarece sunt bogate in calorii si pot duce la cresterea in greutate!
 
Uleiul de masline contine un amestec de antioxidanti care scad nivelul colesterolului. Asadar, in loc sa folositi doua linguri de unt sau de maioneza, puteti opta pentru acest tip de ulei. 
 
Sterolii si stanolii previn absorbtia de colesterol din alimente. Oamenii de stiinta extrag steroli si stanoli din plante pentru a ii adauga in alimente, precum margarina, batoane de granola, sucuri de fructe sau chiar ciocolata. Se spune ca 2 grame de steroli pe zi pot reduce nivelul de colesterol cu pana la 10%!
 
O alta metoda de a scadea nivelul de colesterol este evitarea alimentelor care il cresc pe acesta. Incercati sa renuntati la grasimile saturate. Incepeti sa inlocuiti carnurile grase cu variante mai "light", lactatele bogate in grasimi cu cele "low-fat" etc. 

Asadar, este mai bine sa renuntati la medicamente cand va confruntati cu probleme de colesterol. Alimentele pot rezolva foarte bine aceste probleme, fara a va afecta sanatatea!
 

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 7 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    MIGUEL, 04 august 2014

    PUTETI MANCA ORICE VRETI,IMPORTANT E SA NU LIPSEASCA DE LA MASA PAHARELUL DE PALINCA CARE AJUTA LA ARDEREA GRASIMILOR!

  • Fara foto

    Marina Matei, 02 august 2014

    am facut asa ceva si am ramas socata!

  • Fara foto

    Sara Malatesta, 27 iulie 2014

    colesterolul scade foarte greu ... trebuie sa mananci de trei oiri mai putin de cum erai obisnuit ... si multa miscare tip: fitness ,aerobic , dans .... iar daca chiar il ai chiar mare si vrei s-a il reduci .... multa ceapa minim 50g pe zi si castraveti 500 g pe zi ... ve.ti avea cu siguranta rezultate ... sanatate !

  • Fara foto

    Costicov Inga, 17 iulie 2014

    da asa este foarte adevarat

  • Fara foto

    Ana Dioszegi, 07 iulie 2014

    sant de acord un beso

  • Fara foto

    Ion Faur, 02 iulie 2014

    Toar'su' Mencinikopski (sorry) mai ieri alaltaieri ne spunea printr-un ziar ca putem manca slanina si unt fara sa ne ingrasam. Cu colesterolu' cum o fi ?

  • Fara foto

    Lucia Gheorghe, 02 iulie 2014

    da