Multe vedete au declarat ca au slabit urmand diete bogate in proteine precum dieta Atkins sau dieta South Beach si numeroase studii au demonstrat ca aceste tipuri de regim alimentar ne pot ajuta sa scapam de kilogramele in plus. Totusi, se pare ca in spatele acestor diete foarte bogate in proteine se pot ascunde niste riscuri mari.

 
Oamenii de stiinta de la Universitatea Grenada din Spania au efectuat un experiment timp de 12 saptamani. Ei au hranit mai multi cobai cu alimente bogate in proteine, astfel incat 45 % din dieta lor se baza pe acest tip de nutrienti. Dupa 12 saptamani, cobaii au pierdut 10 % din greutate, insa nivelul substantei din urina care ajuta la prevenirea formarii pietrelor la rinichi a scazut considerabil.
 
Nu este pentru prima data cand cercetatorii demonstreaza ca dietele bogate in proteine favorizeaza aparitia calculilor renali. Conform rezultatelor acestor studii, dietele bazate pe proteine de origine animala sunt mult mai periculoase decat cele bazate pe proteine de origine vegetala. 
 
De asemenea, ei au mentionat ca desi organismul omului este diferit de cel al animalelor, riscul de aparitie al pietrelor la rinichi dupa ce urmam aceste diete exista. Tot ei recomanda sa nu eliminam complet anumite grupa de alimente din dieta zilnica (carbohidrati, proteine, glucide etc.) pentru a pastra un anumit echilibru in organism. De asemenea, cercetatorii sugereaza sa consumam multe legume si fructe, dar mai ales alimente bogate in potasiu pentru ca acesta este principalul nutrient care previne aparitia calculilor renali.

sursa

Recomandari electrocasnice

Panini Maker

- 28 %
249.99 lei
179.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 6 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Alina Indries, 16 septembrie 2014

    si eu acum ma informez de la voi cu dietele in special herhal,vreau sa merg la un nutritionist dar parca ma descurajeaza comentariile voastre,doamne ajuta

  • Fara foto

    Silvia Serratore, 16 februarie 2014

    Buna ziua doamna Elena. Sotul meu are diabet tip ll de mai mult de 10 ani si stim deja ce implicatii are in sanatatea lui. Diabetul este un ucigas tacut dar asta nu ne sperie ci din contra ne-a facut sa umblam mai mult pe la naturapati caci nu vrem ca medicamentele alopate prescrise de dr.de familie sa il afecteze cu efectele lor secundare. Triesc intr-un orasel din Canada si avem acces la produse homeopate si naturopate iar pt.diabet sotul ia orthoglucose ll. Tine un regim strict dar nu a renuntat definitiv la fructe. Consuma carbohidrati buni sau high carbs ca vegetale verzi(kale, spanac, broccoli, varza verde proaspata si murata, varza de bruxelle), carne de pui slaba, peste. Dintre low carb sau carbii rai consuma mere acre, afine mure, capsuni care sunt extrem de bune pentru diabetici . Nu consuma grane(paine paste, cereale de dimineata ), acestea au un continut mare de starch care se transforma in organism in zahar si apoi in grasime. Dimineata mananca un bowl mic de ovaz fiert in apa cu afine sau un mar taiat felii cu unt de migdale deasupra, un ou fiert sau pur si simplu o mica salata de rosii, castraveti... La diabet este absolut necesar sa consumi fibre solubile si insolubile(chia, ovaz, mei quinoa- se gasesc si in Romania la plafar), ele micsoreaza valoarea glicemiei.. A slabit cu acest regim si valorile glicemiei sunt mult mai mici in curand va fii diabet free.. Mancarea complexa, sanatoasa imbunatateste starea noastra generala si implicit vindeca unele boli.

  • Fara foto

    Silvia Serratore, 12 februarie 2014

    Omul este omnivor si oricat am incerca sa il facem doar carnivor sau doar vegan nu este in interesul sanatatii noastre. Cu cat avem o alimentatie mai variata cu atat organismul este mai sanatos si avem ris mai mic de imbolnavire. Se stie de ceva timp ca, in functie de ceea ce mancam , in intestine se formeaza un anumit tip de enzime .Mancand echilibrat cream mediul corect pentru dezvoltarea enzimelor bune si implicit creeam un mediu ostil pentru dezvoltarea viermilor intestinali. Acestora nu le place sa traiasca laolalta cu probioticele si prebioticele.

  • Fara foto

    Viorica Constantinescu, 11 februarie 2014

    am tinut dieta Dunkan, si intr-adevar am slabit, insa mi-au crezcut valorile la acidul uric si colesterol

  • Fara foto

    Ion Faur, 08 februarie 2014

    MAsa de seara la maxim ora 18 a fost stabilita crazandu-se ca omul se culca la ora 22. Daca insa omul se culca la 23,24 sau chiar mai tarziu. ora 18 nu mai poate fi prag. Marii dietecinieni cred ca toti oamenii au program de birou de la 9am la 17 pm. Aceia pot bea un suc de legume sau fructe dimineata, un fruct la 10, o zeama lunga la pranz si seara (0ra 18) sa ia ceva....usor. Bat campii !

  • Fara foto

    Zina Constandache, 03 februarie 2014

    pe naiba diete, cea buna dieta e sa maninci cit mai putin si in special seara sa nu maninci dupa ora 18 si inca o chestie sa nu combini mincarea cu fructele