Chiar daca nu ai probleme cu inima, e bine sa tii o dieta care sa te protejeze de asa ceva, bogata in fibre si grasimi “bune”, precum Omega-3. E bine si sa ai o greutate potrivita si sa faci multa miscare, dar dieta este cheia. Iata cateva sfaturi.

  • E indicat sa mananci alimente din toate grupurile de mancare, incluzand fructe si legume, cereale integrale, produse lactate degresata si peste.
  • Nu consuma produse bogate in calorii, dar slabe in nutrienti. Limiteaza nivelurile de colesterol, zahar, sodiu si grasimi saturate. Incearca sa pregatesti carnea altfel decat prajita: la cuptor, la gratar sau la aburi.
  • Cand gatesti cu oua, evita cat poti galbenusurile - poti prepara omlete doar din albus sau poti folosi 2 albusuri la un galbenus.

Trebuie sa stii ca grasimile saturate ar trebui sa reprezinte doar 7% din totalul caloric zilnic al unui om sanatos (pentru o persoana care trebuie sa consume 2.000 calorii pe zi, asta inseamna cam 16 grame de grasimi). Grasimile trans ar trebui sa reprezinte mai putin de 1%, adica 2 grame.

Cand te uiti la ambalajul unui produs, tine minte ca e legal ca un producator sa spuna ca produsul lui are 0 grasimi trans atata vreme cat are, de fapt, sub 0.5 grame. Daca un produs contine 0 grasimi trans, dare are ulei hidrogenat in ingrediente, inseamna ca are, de fapt, grasimi trans, dar undeva sub 0.5 grame. Ia asta in considerare atunci cand iti planuiesti dieta.

Kuvings Romania Crockpot Romania Babyliss Romania Breville Romania DirtDevil Romania Ozen Romania
Kuvings Romania Crockpot Romania Breville Romania Babyliss Romania DirtDevil Romania Ozen Romania

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style White

- 37 %
299.99 lei
189.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 18 comentarii
  • Fara foto
  • Markalos_Markos

    Markalos_Markos (Bucatar) , 25 ianuarie 2013

    Articolul este bine venit.Ne aduce aminte că trebuie să fim cumpătați.MULȚUMIM.

  • Fara foto

    lacramioara (Maestru bucatar) , 25 ianuarie 2013

    Sfaturi bune pt. toti.Sucul de lamiie este foarte bun la peste,pui,curcan si scoici si fructe de mare,la carne de vita nu prea merge mai degraba unt frecat cu verdeturi si pus cite un cub de unt pe friptura sau steik cind se i-a de pe gratar sau din cuptor,mierea de albine la friptura de rata daca doresti o crusta aurie,se dizolva o lingutita de miere cu apa si se da cu pensula.Untul cu verdeturi si un catel sau doi de usturoi si intins pe friptura de miel si dat la cuptor este extraordinar.In sucul de rosii pt.paste este f. bun cu Oregano tocat si un catel de usturoi,zaharul este bun in supa de rosii Putin sa o indulceasaca,daca o faci din rosii din piata carnoase ,nu mai ai nevoie au dulceata necesara,dar asta doar vara cind este toiul rosiilor.

  • Cely Snijec

    Cely Snijec (Chef de cuisine) , 21 ianuarie 2013

    E binevenit articolul, ne mai trezim din cand in cand,dar poftele sunt atat de mari si mancaricile atat de apetisante....

  • Ioana capsunica

    Ioana capsunica (Chef de cuisine) , 08 mai 2010

    Surse naturale de omega-3 sunt alunele, semintele de tot felul (in special de in), nucile, insa pestele exceleaza la acest capitol. Eu adaug de exemplu seminte de dovleac, floarea soarelui sau susan in salate sau in musli dimineata.

  • Alice85

    Alice85 (Chef de cuisine) , 16 aprilie 2010

    De retinut.

  • constanta proca

    constanta proca (Chef de cuisine) , 27 martie 2010

    Acest articol este foarte interesant si plin de invataminte !

  • zana b.

    zana b. (Chef de cuisine) , 02 februarie 2010

    Cartofii sunt foarte bogati in potasiu si sunt recomandati celor care sufera de hipertensiune. Ei sunt recomandati si in diete,dar fierti sau copti.Daca sunt prajiti ,ei devin adevarate bombe de calorii si toxine.

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 06 ianuarie 2010

    Interesant acest articol.

  • Varadi Silvia

    Varadi Silvia (Chef de cuisine) , 19 decembrie 2009

    Foarte interesant articolul.

  • lucica mihaila

    lucica mihaila (Chef de cuisine) , 17 decembrie 2009

    Am citit cu interes acest articol, este bine venit!

  • lumi

    lumi (Chef de cuisine) , 16 decembrie 2009

    Ar fi bun si un articol cu salate bune pentru inima.

  • mac myra

    mac myra (Chef de cuisine) , 14 decembrie 2009

    Foarte interesant articolul, multe lucruri care nu le stiam. Multumim.

  • Niko Stan

    Niko Stan (Chef de cuisine) , 07 decembrie 2009

    Cele mai bune legume pentru inima sunt spanacul, loboda, laptuca, varza, morcovii, ardeii, rosiile, fasolea verde, cartofii - preparate sub forma de salate, soteuri, pireuri sau fierte a la grec. Trebuie excluse însa legumele foarte bogate în celuloza, ele fiind greu digerabile: fasolea uscata, telina (ca salata de cruditati), ridichile, lintea, mazarea.

  • cely snijec

    Cely Snijec (Chef de cuisine) , 07 decembrie 2009

    Bine venit articolul.

  • valentina ionita

    valentina ionita (Chef de cuisine) , 07 decembrie 2009

    Un articol interesant, bine structurat si sfaturi foarte utile.

  • dicarmencitta1957

    dicarmencitta1957 (Chef de cuisine) , 05 decembrie 2009

    Foarte bun acest articol, felicitari!

  • zana b.

    zana b. (Chef de cuisine) , 04 decembrie 2009

    Am citit cu atentie aceste idei. Stiam ca pentru inima nu sunt bune grasimile, mai ales daca ai un colesterol mare.

  • Lia

    Lia Maria (Chef de cuisine) , 04 decembrie 2009

    E bine de stiut, multumim pentru aceste informatii.