O cură de slăbire perfect adaptată nevoilor tale nu este de ajuns. Ai nevoie şi de o motivaţie puternică, de ajutor şi organizare, lucruri de care trebuie să te ocupi înainte de a începe dieta propriu-zisă.

1. CUMPĂRĂ-ŢI UN CÂNTAR
 
Majoritatea oamenilor îţi vor spune că nu trebuie să te cântăreşti prea des fiindcă rişti să te împiedici în cifre. Dar dacă nu te cântăreşti cum vei şti ce progrese ai făcut? Înarmează-te cu un cântar electronic foarte precis, care indică şi sutele de grame. Astfel, îţi vei da seama chiar dacă ai slăbit numai jumătate de kilogram, iar asta îţi va da o motivaţie în plus.
 
2. LIPEŞTE-ŢI FOTOGRAFII PE FRIGIDER
 
Dacă vrei să revii la greutatea „din tinereţe”, caută o poză cu tine din acea perioadă şi lipeşte-o pe frigider alături de una mai recentă. Diferenţa dintre cum ai arătat şi cum arăţi te va motiva când te îndrepţi către frigider cu gânduri necurate.
 
Pe parcursul dietei poţi să-ţi faci poze în care să se vadă progresele făcute, urmând să le prinzi şi pe acestea lângă celalalte.
 
3. OBIŞNUIEŞTE-TE CU MÂNCAREA „DE REGIM”
 
Supele şi salatele sunt cel mai bun aliat al tău în lupta cu kilogramele. Dar dacă nu eşti genul care să poftească la o salată sau o supă probabil că îţi va fi greu în primele săptămâni de cură. Aşa că începe să te obişnuieşti încă de pe acum, experimentând diverse reţete. Dieta e mult mai uşoară când mănânci ceva ce îţi place.
 
4. FĂ-ŢI UN PLAN
 
Dacă nu reuşeşti să plănuieşti e ca şi cum ai plănui să nu reuşeşti. Gândeşte-te încă de pe acum la situaţiile în care tinzi să mănânci lucruri interzise şi găseşte strategii pentru a-ţi păcăli apetitul. Dacă faci excese la prânz, când foamea te împinge către patiseria de la colţ, înseamnă că vei avea nevoie de un pacheţel în fiecare zi. Ce ai putea să pui în el? Dacă goleşti frigiderul în fiecare seară înseamnă că va trebui să mănânci mai mult pe parcursul zilei. Fă-ţi câte un plan pentru fiecare situaţie în care ai putea să calci strâmb.
 
5. ANUNŢĂ-ŢI APROPIAŢII
 
Dacă obişnuieşti să mănânci mult când eşti în compania unor prieteni înfometaţi, e clar că va trebui să-i anunţi în legătură cu planurile tale. Spune-le că eşti foarte hotărâtă să slăbeşti şi că ai nevoie de ajutorul lor. Astfel nu te vor mai invita nici măcar în glumă la o prăjitură uriaşă. Şi cine ştie, poate mai convingi pe cineva să ţi se alăture. Dieta în doi este mai eficientă şi mai uşor de ţinut.
 
6. UMPLE FRIGIDERUL
 
Ca să slăbeşti nu trebuie să goleşti frigiderul, ci să-l umpli, dar cu alimente sănătoase: legume, fructe, iaurturi, seminţe şi nuci. Astfel, când simţi nevoia să ronţăi ceva ai la dispoziţie mai multe variante sănătoase şi cu puţine calorii.
 
7. STABILEŞTE-ŢI UN SCOP REALIST
 
Dacă nu vrei să te bazezi pe cântar, atunci alege-ţi o pereche de pantaloni mai vechi în care ai vrea să intri iar sau o rochie în care ai vrea să arăţi mai bine. Oricare ar fi scopul tău, ai grijă să fie realist. Dacă îţi propui să slăbeşti cinci kilograme într-o săptămână e clar că vei fi dezamăgită şi vei renunţa rapid la dietă. Cinci kilograme într-o lună sună mult mai uşor şi mai realist. Iar dacă mergi pe varianta cu probatul hainelor, nu te aştepta să te încapă jeanşii din liceu dacă de atunci au trecut 20 de ani şi trei naşteri.

Descoperă pe Unica.ro tot ceea ce trebuie să ştii despre sănătatea ta!

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 2 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Corina Polici, 28 mai 2014

    mi place tot ce tine de sanatate si placerea de a sta bine cu tine insuti. sunteti preferatii mei. sa va dau o nota? ok 10+

  • Fara foto

    mimi, 02 noiembrie 2010

    Foarte bun articolul ! Mai ales acela cu poza pe frigider e f tare chiar ma uitam acum cateva zile la o poza cum eram inainte si cum sunt acum si ma cam ingrijoram .Si sa stiti ca asta cu poza chiar e buna o s-o incerc .