Stiai ca poti sa previi bolile de inima exclusiv prin alimentatie? Exista alimente care iti reduc riscul unui atac de cord cu pana la 50%. Sanatos.gustos.ro ti-a facut o lista de 5 alimente care reduc riscul bolilor de inima si cum le poti include in dieta ta.
1. Pestele (scade riscul cu pana la 50%)
E recomandat sa mananci cel putin doua portii de peste pe saptamana. Studiile au relevat faptul ca si o singura portie de peste pe saptamana iti poate reduce riscul de atac de cord cu pana la 50%. Pestele poate fi preparat in foarte multe feluri: la cuptor, in salate, pasta de peste etc. Si e si foarte gustos!

2. Merele (scad riscul cu pana la 50%)

Daca bei un pahar de suc de mere pe zi sau daca mananci doua mere intregi pe zi, reduci nivelul de oxidare al colesterolului LDL si, astfel, previi bolile de inima. Merele pot fi consumate ca atare, in salate de fructe, placinte, prajituri sau poti prepara un suc delicios cu ajutorul unui blender.

3. Nucile (scad riscul cu pana la 45%)
Nucile contin un tip de grasime care coboara colesterolul si previne formarea cheagurilor de sange. De fapt, un studiu a relevat faptul ca consumul de nuci poate chiar scadea nivelul colesterolului cu 12%. Alunele pot inlocui cu succes gustarile dintre mese, le poti rontai la serviciu si chiar le poti adauga in salate de legume sau fructe.

4. Uleiul de masline. (pana la 40% risc mai redus)

Dintre toate tipurile de ulei, uleiul de masline contine cea mai mare cantitate (77%) de grasimi monosaturate, care coboara colesterolul de tip LDL fara sa-l afecteze pe cel HDL. Cand pregatesti salate sau cand gatesti mancaruri care necesita ulei, foloseste-l mereu pe cel de masline.

5. Legumele (scad riscul cu pana la 30%)
O portie de fasole pe zi poate reduce colesterolul cu pana la 10%. Fibrele pe care le contin sunt protectorul principal. De asemenea, fasolea contine compusi care pot reduce cheagurile de sange si imbunatatesc functionarea vaselor de sange. Poti pregati fasolea ca mancare sau o poti adauga in salate.

Recomandari electrocasnice

Panini Maker

- 40 %
249.99 lei
149.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 15 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    andrada, 04 iulie 2012

    nu stiam ca nucile sunt bune in tratarea afectiunilor inimii.eu stiam si cred ca toata lumea stie de omega 3 din peste care sunt foarte pentru inima. tatal meu a facut un infarct miocardic anul trecut, din fericire a ajuns la clinicco la brasov , pe mainile unor doctori ff buni, dar inca se reface. oricum. dieta conteaza enorm.

  • Fara foto

    constanta proca, 08 mai 2010

    Toate sfaturile sunt bune !

  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 28 august 2009

    Atat legumele si fructele sunt bune,dar si pestele este un aliment ce nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia unui om sanatos.Merele si pestele au un rol semnificativ in alimentatia noastra.Felicitari pentru articol,este super-interesant si bun de luat aminte.

  • Fara foto

    Silvia, 28 iunie 2009

    Intresant articolul si sfsturile sunt tare bune.Merita sa mancam mai multe legume si fructe.

  • Fara foto

    zana b., 24 iunie 2009

    Celuloza ,substanta de balast,joaca un rol deosebit in scaderea nivelului colesterolului din sange si regleaza digestia.Un fruct de marime medie contine 75 de calorii.

  • Fara foto

    valentina ionita, 22 iunie 2009

    Aveti perfecta dreptate,legumele si fructele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica...Felicitari pentru sfaturi.

  • Fara foto

    proca constanta , 14 iunie 2009

    Consum zilnic 5-6 mere pe zi in perioada rece,in restul anului incerc sa consum din toate fructele in functie de sezon.

  • Fara foto

    zana b., 12 iunie 2009

    Cine sufera de tulburari cardiace ar trebui sa se bazeze pe un regim alcatuit din fructe si legume proaspete,in primul rand.Foarte bune sunt si cerealele,laptele si mierea,carnea de pui,cea de peste si fructele uscate(stafide).

  • Fara foto

    burdulea maria elena, 04 mai 2009

    Toate-mi plac, consum din fiecare. Imi plac mult nucile.

  • Fara foto

    Cristina Oprica, 14 aprilie 2009

    Ca sa fie de folos inimii, pestele trebuie sa fie bogat in acizi grasi Omega 3 si 6, asa ca ar trebui ales pestele oceanic a carui grasime curata arterele cam asa cum face Mr.Propper cu tevile de la chiuveta. Uleiul de masline e bun (mai ales cel virgin), dar si mai bun e uleiul de nuci care are si o aroma speciala ce face salatele si mai savuroase. In ceea ce priveste legumele, lintea este o sursa foarte importanta de acizi grasi Omega 3. Nucile sunt si ele bune, dar si mai bune sunt migdalele. In ambele cazuri, nu le prajiti daca vreti sa le pastrati proprietatile benefice. Un pahar de vin rosu de calitate baut macar o data pe saptamana isi are si el rostul lui in functionarea corecta a inimii. Si nu uitati conditia esentiala pentru a avea o inima sanatoasa: bucurati-va de fiecare clipa, iubiti si mancati impreuna cu cei pe care ii iubiti. O inima fericita e mai sanatoasa!

  • Fara foto

    sexynurse, 19 februarie 2009

    In schimb SOIA ne protejeaza de orice tip de cancer ,in special cel de san si ovarian. Go 4 it girls! Proteina din soia este net superioara celei din carne..!

  • Fara foto

    gina, 30 noiembrie 2008

    De ce merele, pestele, legumele sunt bune pentru inima? Pentru ca inima, adica circulatia de sange la inima, ca sa functioneze bine, ii trebuie mult magneziu, vitamina b si multe alte vitamine. Daca nu ne permitem o data pe saptamana peste, macar o data pe luna si tot este bun sau macar o data pe an sa se faca un tratament cu pastile cu ulei de peste. Se gasesc in farmacii sau plafare, in rest cu fructele si legumele se gasesc indestulate in timpul verii.

  • Fara foto

    crina_marcu, 27 noiembrie 2008

    Merele sunt foarte bune pentru mai multe afectiuni. Stiam de ele si sunt si foarte gustoase.

  • Fara foto

    teo_23, 27 noiembrie 2008

    Nu stiam de peste asa ca sunt niste informatii foarte bune.

  • Fara foto

    miruna_me, 27 noiembrie 2008

    Foarte interesant, sa mai reveniti cu astfel de articole, sunt sigura ca avem nevoie de astfel de sfaturi.