Cand esti tanar, ai o viata sociala activa. Iesi mult in oras si de multe ori pranzul sau cina te prinde la un restaurant, la un fast-food sau in fata unei shaormerii. E foarte usor sa mananci lucruri nesanatoase, care sunt mai la indemana, dar ele iti afecteaza organismul si, la fel de important, ingrasa! Iata cum te poti feri de aceste pericole.
La restaurant

Daca ai iesit cu prietenii la un restaurant, sa sarbatoresti ceva important pentru voi, incearca sa stai deoparte de mancaruri grase, precum fripturi de porc, mici, pizza cu multe carnuri etc. Gandeste-te ca ai iesit in oras nu ca sa te indopi, ci ca sa serbezi o ocazie vesela. Ai grija de silueta ta! Iata ce-ti recomandam sa incerci:

Daca ti-e pofta de o friptura, mananca pui sau curcan. La gratar, la cuptor sau snitele, alaturi de o garnitura “light”. Nu comanda cartofi prajiti (oricat de deliciosi ar fi ei, sunt plini de grasimi!), ci cartofi natur, piure, legume la gratar etc.

Ai iesit la o pizzerie. Ce altceva vei comanda, daca nu... pizza? Ei bine, daca alegi ingredientele potrivite, pizza nu e chiar atat de nesanatoasa precum pare. Pana la urma, e vorba de o bucata de aluat (iti recomandam sa alegi aluat subtire!) cu sos de rosii si topping-uri. Ei bine, in topping-uri sta secretul. Daca mananci o pizza cu sunca, carnaciori, mai multe tipuri de branza, bacon etc., colesterolul  va creste iar grasimile se vor depune. In schimb, alege o pizza cu carne de pui, cu ton sau cu multe legume (porumbul, ardeii grasi, ciupercile si chiar vinetele sunt delicioase pe o pizza).

Desert? Mai bine nu! Nu doar ca te vei fi satul pana ajungi la el, dar papanasii sau torturile de ciocolata sunt adevarate bombe calorice. Daca vrei neparat sa mananci si ceva dulce, alege o salata de fructe sau o placinta cu mereu sa branza.

De baut? Spune “nu” sucurilor carbogazoase. Fresh-urile de fructe proaspete sunt mai scumpe, ce-i drept, dar iti aduc vitamine si nutrienti de care ai mare nevoie.

Intr-un fast food

Bine, vei zice, daca am calcat intr-un fast-food nu mai e nicio cale de intoarcere – orice comand de aici va ingrasa si va fi nociv pentru mine. Nu e chiar asa! Majoritatea fast-food-urilor au si produse sanatoase in meniu, pentru a avea o imagine mai buna. Poti comanda cam de oriunde salate sau piept de pui in diverse forme. Si la sucuri treaba sta tot la fel – ai aproape intotdeauna alternativa sucurilor naturale sau a apei plate. Variantele sanatoase sunt acolo, trebuie doar sa uiti de hamburgeri, pui prajit sau cartofi prajiti!

Pe strada


Ti-e foame si esti pe graba. Cel mai usor e sa te opresti la prima shaormerie sau la o patiserie si sa cumperi ceva consistent. Din pacate, acel ceva ii face rau siluetei tale si sanatatii globale. Plus ca te vei simti foarte greoi si lipsit de energie dupa. Partea buna cu foamea subita e ca dispare destul de repede. Chiar daca ti-e pofta de ceva consistent, o poti “pacali” pana ajungi acasa cu ceva mai slab in calorii. Data viitoare cand ti-e foame si n-ai in jur nicio alternativa sanatoasa, incearca sa rontai cativa covrigi sau chiar sa cumperi un iaurt de baut dintr-un magazin sau supermarket. Iti va trece foamea pe moment si pana ajungi acasa vei fi ok.

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style Black

- 17 %
299.99 lei
249.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    camelia, 02 decembrie 2009

    Foarte interesant articolul! Eu personal am inceput sa am mare mare grija la ce mananc in momentul in care am aflat ca am o problema de sanatate care se trata prin pastilute dar si cu o grija in plus la alimenatatie asa ca la pranz sau cina in oras unde sunt fripturi mereu comandam carnea necondimentata, nici macar cu un strop de sare. Pentru garnituri, tot felul de amestecuri de cartofi si legume la cuptor niciodata prajit! Apoi multa apa minerala, interzis sucuri acidulate plus ca sunt nesanatoase si pentru dantura. Desertul cat mai rar daca imi statea gandul la ciocolata sau prajituri! Zilnic iaurturi si lapte cu cacao :D atunci cand ma prinde foamea prin oras dar nu am timp sa zabovesc pe la restaurante sfintii covrigi impletiti si cei uscati. Am slabit, am scapat de celulita (recunosc a avut si alergatul partea sa de lauda) si cel mai important, ma simt excelent!

  • Fara foto

    AlinS, 12 septembrie 2009

    mmmm...cu sa rezisti tentatiei???Foarte simplu ... incearca sa iti impui un standard (adica un program de masa) .Programul meu de masa este:mic dejun dimineata de la 8-8:30 o cana cu lapte (in primul rand) + biscuiti,o briose...etc (cat sa nu ai stomacul gol , ptr ca nu e nevoie sa te saturi la nici o masa,mai ales la micul dejun ); PRANZ - cea mai importanta masa a zilei (pe locul doi este micul dejun care oricum nu trebuie neglijat) - masa sa fie structurata astfel incat sa ai toate caloriile necesare inainte si dupa masa ( adica sa iti cam tina de foame pana a 2-a zi la pranz , insa nu exagera sa mananci pana numai poti sa te ridici de la masa NICIODATA ) ex: o ciorbita,o salata de paste cu ton,pui,..imaginati-va fiecare masa de pranz cum ati vrea sa fie + eventual un desert (cat sa iti satisfaci pofta de dulce) si daca mai ai putin timp si de odihna (fara sa adormi imediat dupa masa) 15-20 de min ...este PERFECT ; in final cina ...nu trebuie sa fie o masa BOGATA mai ales in calorii...si niciodata inainte de culcare (dupa parerea mea cea mai mare greseala pe care o facem toti-inclusiv eu) cina trebuie sa fie inainte cu cel putin 1 ora chiar 2 inainte de culcare pentru ca mancarea sa fie totusi digerata. Mese ca importanta: 1-13:00-15:00 Pranzul-cel mai important din timpul zilei 2-8:00-9:00 Micul dejun care nu trebuie neglijat (necesar pentru energia de pana in ora 13-14) 3- Cina-aici nu exista neaparat un interval orar dar sa nu fie NICIODATA inainte de culcare.Cel putin cu o ora sau 2 inainte de a merge sa dormim. Asta fac eu...sau cel putin ma straduiesc sa respect regulile astea...si ma simt FFF BINE Si dupa parerea mea,NU CONTEAZA CE MANANCI ci cum,cat si CAND . Incercati si voi ... si mai vorbim.

  • Fara foto

    zana b., 04 septembrie 2009

    Cum sa rezistam tentatiei?Eu ador ceafa de porc cu cartofi prajiti si castraveciori murati. Stiu ca e cam grasa ,carnea,dar am noroc ca nu prea ma ingras.Dar nu fac abuz.

  • Fara foto

    valentina ionita, 02 septembrie 2009

    Un articol interesant si bine structurat...felicitari...