Principalul motiv pentru care ne e atat de greu sa renuntam la grasimi este ca, fara ele, mancarurile noastre nu vor mai fi la fel de savuroase. Daca reusesti sa aduci savoare mancarurile tale fara a te folosi de grasimi, vei avea doar de castigat. Iata cum poti face asta:
- Daca iti place ca salata ta sa aiba un dressing consistent si nu te multumesti cu simplul amestec de otet si ulei, poti face un sos din iaurt degresat si condimente, dupa gustul tau. In vreme ce un dressing gras are pana la 8 grame de grasime/lingurita, sosul din iaurt are doar 2 grame de grasime.

- Salatele verzi, desi foarte sanatoase, pot deveni plictisitoare si fara savoare. Iti recomandam sa variezi cat poti salatele, adaugand frunze de spanac, castraveti, morcovi si altele.

- Pentru peste sau pui la gratar, uita de sosul tartar atat de delicios. Un simplu suc de lamaie poate da o savoare excelenta fripturilor la gratar si este, desigur, foarte sanatos.

- Foloseste doar ulei de masline extra-virgin. Acesta e perfect pentru salate sau pentru alte mancaruri unde uleiul are menirea de a da savoare in plus. Dintre toate tipurile de uleiuri de masline, cel extra-virgin are cel mai pur gust, cu o vaga aroma de fructe.

- Pastreaza la indemana zeama de pui (zeama in care a fiert puiul). Aceasta are foarte putine grasimi si aproximativ 10 calorii/cana. O poti folosi atunci cand faci piureu sau cand calesti legume, in loc de unt sau ulei.

- Daca iti plac sosurile aromate din comert, poti sa prepari asa ceva si la tine acasa! Spre exemplu, poti sa prepari o salsa delicioasa din legume si condimente sau un sos picant din ardei iuti si sos de rosii. De asemenea, nu uita ca mancarurile picante iti grabesc metabolismul.

- Nucile sunt foarte sanatoase si, in plus, pot da savoare celor mai plictisitoare dintre mancaruri. Spre exemplu, poti adauga migdale intr-un iaurt simplu sau intr-un bol de cereale.

- In locul altor alimente ce dau savoare mancarurilor, precum untul sau branzeturile, fa apel la condimente. Fie proaspete, fie uscate, condimentele iti vor aroma mancarea fara a fi nevoie de suplimenti bogati in grasimi. Experimenteaza cu busuioc, chimen, tarhon, curry, pana gasesti combinatia ideala pentru tine.

- Gateste folosind tigai de calitate, pentru a nu fi nevoie sa folosesti grasimi (ulei, unt, untura) atunci cand prajesti sau calesti ceva.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 5 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Cely, 18 decembrie 2009

    Interesant articol!

  • Fara foto

    mariana scarlat, 05 octombrie 2009

    Mi-am cumpărat de curând un set de oale de gătit cu aburi pentru a putea găti sănătos. Sigur că rămâne să-mi obişnuiesc şi familia cu acest mod de a găti. Aşa că o s-o iau uşurel, să nu-i şochez prea tare şi să plece la restaurant. Ar face o gaură prea mare în bugetul şi aşa destul de fragil.

  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 28 august 2009

    Sosurile facute in casa sunt mult mai bune,decat cele cumparate,care contin e-uri.Nu toata lumea suporta condimente multe in sosuri si de aceea fiecare isi cunoaste placerile.De exemplu mie imi place foarte mult menta,dar copii mei nu o agreeaza.Articolul este foarte bun si la obiect.Felicitari.

  • Fara foto

    Silvia, 28 iunie 2009

    Este adevarat ca sunt mult ma gustose sosurile facute in casa si mult mai sanatoase.Desi locuiesc la bloc, anul acesta am pus in ghivece tot soiul de verdeturi.Trebuie sa recunosc ca nu ma-m asteptat sa le mearga asa de bine,tinand cont ca am pus ierburi care la noi nu se prea cultiva,cum ar fi:coriandru,oregano,busuioc,rozmarin,salvie si chiar lamaita,care are o aroma aparte.Incercati,nu o sa va para rau,sunt usor de intetinut si rezista chiar si iarna in balcon,doar ca balconul trebuie sa fie inchis.Nimic nu se compara cu o salata preparata cu verdeturi proaspete.

  • Fara foto

    valentina ionita, 25 iunie 2009

    Avem la indemana o varietate de fructe,legume,zarzavaturi din care putem face o varietate de combinatii de salate si mancaruri sanatoase...,doar sa ne dorim acest lucru si sa ne punem imaginatia in valoare...