Stim atat de putine despre ce mancam! Sunt unele alimente care, desi nu cunoastem acest lucru despre ele, sunt adevarati super-eroi ai lumii culinare. Pline de substante nutritive si, chiar, foarte delicioase, le putem include in dieta zilnica, pentru a ne asigura un super-meniu sanatos zilnic! Iata care sunt cele zece alimente cu super-puteri care iti vor imbunatati stilul de viata: 1.Pepene galben. Un sfert de pepene iti asigura aproape intreg necesarul de vitamina A si D pentru o intreaga zi.

2. Cartofi dulci. Cartofii dulci sunt printre cele mai bune legume pe care le poti manca. Sunt plini de vitamina C, potasiu si fibre.

3. Lapte degresat (1% grasimi). Laptele degresat e o sursa excelenta de calciu, vitamine si proteine, cu aproape zero grasimi care sa iti blocheze arterele si fara colesterol.

4. Cereale simple. O jumatate de ceasca de cereale simple iti asigura intreg necesarul de fibre pentru o singura zi – prin asta iti reduci riscul de constipatie si boli de inima.

5 .Portocale. Delicioase si pline de vitamina C, acid folic si fibre.

6. Broccoli. Bogat in vitamina C si acid folic.

7. Paine integrala. Painea integrala e mai bogata in fibre decat painea alba si contine aproape o duzina de vitamine si minerale in plus.

8. Pepene rosu. O sursa excelenta de vitamina C si antioxidanti – si are un gust excelent! Perfect pentru o gustare, un desert sau un picnic.

9. Fasole. Un aliment ieftin, slab in grasimi si bogat in proteine, fier, acid folic si fibre. Le poti manca ca un fel de mancare, o gustare, intr-o salata, supa sau intr-un sos salsa.

10. Spanac. Plin de vitamina C, antioxidanti, calciu si fibre.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 13 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    mariana scarlat, 05 octombrie 2009

    Numai 10? Sunt atâtea legume si fructe! Şi a fost omis peştele.

  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 22 august 2009

    Oare despre ce fasole este vorba in articolul de sus?Fasolea uscata alba?Fasolea uscata ingrasa foarte tare,in schimb boabele de fasole alba uscata au forma unui rinichi uman si este un aliment foarte bun pentru organismul uman.Boabele de fasole uscata chiar vindeca si ajuta la mentinerea functiei rinichilor.Fasolea alba uscata este un aliment foarte bun,dar care ingrasa foarte mult.

  • Fara foto

    Cely, 18 august 2009

    Interesant articol. Multumim pentru sfaturi

  • Fara foto

    Silvia, 28 iunie 2009

    Foarte interesant articolul,merita sa mancam cat de des putem legume,dar cu atentie la spanac. Persoanele cu afectuni hepatice si reumatice, cei cu litiaza trebuie sa-l consume cu moderatie, din cauza acidului oxalic pe care îl contine. Persoanele constrânse sa tina un regim strict, fara sare, îl vor elimina total din alimentatie.

  • Fara foto

    valentina ionita, 24 iunie 2009

    Aveti mare dreptate,fructele si legumele sunt sanatate curata si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica.

  • Fara foto

    burdulea maria elena, 22 aprilie 2009

    Toate alimentele imi plac, mai putin fasolea!

  • Fara foto

    marita28, 23 martie 2009

    Va propun inca un aliment bogat in vitamina C : Macrisul - se pot consuma zilnic frunzele crude impreuna cu coditele care acum primavara sunt fragede.

  • Fara foto

    Simona-Gabriela Paun, 21 martie 2009

    Oricarui aliment prin deshidratare ii creste numarul de glucide, atentie diabetici chiar si alimentelor permise! Si alimentul cel mai sanatos este cel consumat in stare cruda, sau fiert nu mai mult de 10-15 minute...

  • Fara foto

    Alina Marin, 13 noiembrie 2008

    Stimata Doamna Sidonia Toncean, Va multumim pentru specificatiile facute. Desigur, aveti dreptate. Vom avea si articole cu retete de post pe durata postului Craciunului. Noi am realizat cartea cu retete de post pentru toti utilizatorii nostri, pentru ca ei sa aiba o lista de retete intotdeauna la indeamna, intr-un singur loc. Dar, cu siguranta, mancarea potrivita postului va primi atentia cuvenita din partea noastra. Va multumim din nou pentru sfaturi!

  • Fara foto

    Toncean Doina-Sidonia, 12 noiembrie 2008

    Se apropie postul Craciunului... Eu zic ca ar fi bine sa aveti si o rubrica de retete de post, nu numai cartea electronica... Ce ziceti ? Iar in legatura cu alimentele cu super-puteri, eu as adauga si varza... Varza este o leguma cu foarte putine calorii, ea avind in jur de 25 de calorii la 100 de grame de produs; din cele mai vechi timpuri, ea a fost considerata o planta cu calitati terapeutice de necontestat... Principalele substante pe care varza le contine sunt vitaminele A, C si E, precum si fibre. Trebuie insa stiut ca, prin procedeul de fierbere, varza pierde un procent important de vitamina C, din acest motiv, recomandandu-se folosirea ei proaspata, in salate.

  • Fara foto

    Romeo Domnescu, 06 noiembrie 2008

    De acord, dar o parte din aceste alimente au si contraindicatii. Exemplu : cartofii dulci, pepenele galben si fasolea (a propos de care, uscata sau verde??) sunt contraindicate diabeticilor si celor care au colesterolul si trigliceridele peste limitele normale. Super-eroii ar putea ucide!!

  • Fara foto

    alice_alice, 06 noiembrie 2008

    Carnea de peste este foarte sanatoasa dar si cea de iepure ori vanatul care contin mult mai multe vitamine decat carnurile obisnuite. Eu prefer sa gatesc peste pentru ca este si mai slab si pentru ca atat mie cat si familiei mele ne place foarte mult.

  • Fara foto

    rodica_lintu, 06 noiembrie 2008

    Spanacul este foarte sanatos si contine mult mai multe lucruri desi e bine sa-l mancati proaspat pentru ca daca e tinut mai mult timp isi pierde din propietati.