In perioada postului nu se consuma carne, oua sau produse lactate, ceea ce inseamna ca trebuie sa ne asiguram necesarul de proteine din alte alimente.  Si desi sunt multi care cred ca singura sursa pentru a asigura doza necesara de proteine este reprezentata de produsele provenite de la animale, acest lucru nu este deloc adevarat. Exista o varietate de alte alimente vegetale bogate in proteine pe care le poti folosi in post.
 
 
1. Seitan

Mai este numit si "carne vegetariana", consistenta ta asemanandu-se foarte mult cu cea a carnii. Este facut din gluten de grau si nu are un gust propriu, gustul sau fiind dat de condimentele folosite la framantarea aluatului si la fierberea acestuia.
 
2.  Linte
 
Lintea este, de asemenea, foarte bogata in proteine. Fiind o sursa importanta de fibre, aceasta reduce colesterolul si stabilizeaza nivelul zaharului din sange. Un mare avantaj pe care lintea il are este ca se gateste foarte usor si rapid.
 
3. Unt de arahide
 
Pe langa faptul ca are un gust grozav, acesta este si o sursa bogata de proteine, fiind o alternativa foarte buna pentru consumul de carne. Este o sursa importanta de potasiu, magneziu si fibre, ajutandu-ti organismul sa functioneze la cel mai inalt nivel. Si v-am mai spus cat este de delicios? :)

4. Seminte de canepa

Pentru multe persoane canepa nu este folosita decat pentru fabricarea hartiei si a textilelor, insa, semintele acesteia fac chiar minuni pentru organismul uman. Proteinele pe care le contin sunt foarte usor absorbite de organism si au un efect antiinflamator.

5.  Fasole neagra

Fasolea neagra este adesea recomandata persoanelor care sufera de diabet, ajutandu-i sa isi mentina un nivel normal al zaharului din sange. Ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp si elimina pofta de mancare, ceea ce o face foarte potrivita chiar si pentru cei care vor sa mai scada in greutate.

6.  Migdale
 
Migdalele au un continut ridicat de proteine, si in plus, le poti lua cu tine oriunde ai merge si le poti savura oricand. Este recomandat sa le consumi cat de des poti, insa trebuie sa ai grija la cantitatile in care le consumi.

7. Quinoa
 
Este una dintre putinele plante care cuprinde toti aminoacizii necesari; tocmai de aceea, este recomandat sa o consumam cat mai des. Este bogata in carbohidrati, ce iti dau energie, fiind si o sursa importanta de fibre (acestea imbunatatesc digestia si elimina senzatia de foame).

8. Tempeh
 
Tempehul este un preparat din soia, de origine indoneziana, folosit adesea pentru a inlocui carnea sau pestele. Tempehul se obtine prin combinarea boabelor de soia cu seminte si cereale, fiind foarte usor de digerat si avand mari beneficii asupra sistemului digestiv si asupra inimii.

9. Tofu

Mai este cunoscut sub denumirea de "branza de soia" si este o sursa foarte importanta de proteine. Consumat regulat, reduce nivelul colesterolului rau din organism si poate duce chiar si la prevenirea anumitor tipuri de cancer.

10. Naut
 
Nautul este, de asemenea, bogat in proteine. Pe langa asta, contine o varietate de minerale (cupru, fosfor, calciu, potasiu, magneziu, fier, zinc) si vitamine (vitamina B6, vitamina B9, acid folic). Se poate prepara ca Humus, Falafel sau Cuscus. 

Recomandari electrocasnice

Panini Maker

- 12 %
249.99 lei
219.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 1 comentariu
  • Fara foto
  • Fara foto

    Marieta_Pall, 19 noiembrie 2014

    Seitanul nu-l cunosc restul le folosesc,fasolea neagra ne place in salate,dar o gasim greu.