10 alimente bogate in proteine pentru perioada postului

In perioada postului nu se consuma carne, oua sau produse lactate, ceea ce inseamna ca trebuie sa ne asiguram necesarul de proteine din alte alimente.  Si desi sunt multi care cred ca singura sursa pentru a asigura doza necesara de proteine este reprezentata de produsele provenite de la animale, acest lucru nu este deloc adevarat. Exista o varietate de alte alimente vegetale bogate in proteine pe care le poti folosi in post.  

10 alimente bogate in proteine pentru perioada postului

1. Seitan

Mai este numit si "carne vegetariana", consistenta ta asemanandu-se foarte mult cu cea a carnii. Este facut din gluten de grau si nu are un gust propriu, gustul sau fiind dat de condimentele folosite la framantarea aluatului si la fierberea acestuia.

2. Linte

Lintea este, de asemenea, foarte bogata in proteine. Fiind o sursa importanta de fibre, aceasta reduce colesterolul si stabilizeaza nivelul zaharului din sange. Un mare avantaj pe care lintea il are este ca se gateste foarte usor si rapid.

3. Unt de arahide

Pe langa faptul ca are un gust grozav, acesta este si o sursa bogata de proteine, fiind o alternativa foarte buna pentru consumul de carne. Este o sursa importanta de potasiu, magneziu si fibre, ajutandu-ti organismul sa functioneze la cel mai inalt nivel. Si v-am mai spus cat este de delicios? :)

4. Seminte de canepa

Pentru multe persoane canepa nu este folosita decat pentru fabricarea hartiei si a textilelor, insa, semintele acesteia fac chiar minuni pentru organismul uman. Proteinele pe care le contin sunt foarte usor absorbite de organism si au un efect antiinflamator.

5. Fasole neagra

Fasolea neagra este adesea recomandata persoanelor care sufera de diabet, ajutandu-i sa isi mentina un nivel normal al zaharului din sange. Ofera senzatia de satietate pentru mai mult timp si elimina pofta de mancare, ceea ce o face foarte potrivita chiar si pentru cei care vor sa mai scada in greutate.

6. Migdale

Migdalele au un continut ridicat de proteine, si in plus, le poti lua cu tine oriunde ai merge si le poti savura oricand. Este recomandat sa le consumi cat de des poti, insa trebuie sa ai grija la cantitatile in care le consumi.

7. Quinoa

Este una dintre putinele plante care cuprinde toti aminoacizii necesari; tocmai de aceea, este recomandat sa o consumam cat mai des. Este bogata in carbohidrati, ce iti dau energie, fiind si o sursa importanta de fibre (acestea imbunatatesc digestia si elimina senzatia de foame).

8. Tempeh

Tempehul este un preparat din soia, de origine indoneziana, folosit adesea pentru a inlocui carnea sau pestele. Tempehul se obtine prin combinarea boabelor de soia cu seminte si cereale, fiind foarte usor de digerat si avand mari beneficii asupra sistemului digestiv si asupra inimii.

9. Tofu

Mai este cunoscut sub denumirea de "branza de soia" si este o sursa foarte importanta de proteine. Consumat regulat, reduce nivelul colesterolului rau din organism si poate duce chiar si la prevenirea anumitor tipuri de cancer.

10. Naut

Nautul este, de asemenea, bogat in proteine. Pe langa asta, contine o varietate de minerale (cupru, fosfor, calciu, potasiu, magneziu, fier, zinc) si vitamine (vitamina B6, vitamina B9, acid folic). Se poate prepara ca Humus, Falafel sau Cuscus.
 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Cheesecake fara coacere cu capsuni. Un desert fin si aromat.

Cheesecake fara coacere cu capsuni. Un desert fin si aromat.

Incearca reteta noastra delicioasa de cheesecake fara coacere cu capșuni, un desert racoritor si ușor de preparat....

Cheesecake fara coacere cu capsuni. Un desert fin si aromat.
Salata cu cartofi noi si peste afumat

Salata cu cartofi noi si peste afumat

Cartofii se spala, se sterg si, daca sunt mai maricei, se taie in sferturi.

Salata cu cartofi noi si peste afumat
Salata cu paste, piept de pui si porumb

Salata cu paste, piept de pui si porumb

Se fierb pastele conform instrucțiunilor de pe ambalaj.

Salata cu paste, piept de pui si porumb
Risotto cu Gorgonzola și ceapă roșie caramelizată
Reteță de Risotto cu Gorgonzola și ceapă roșie caramelizată preparată pas cu pas acasă. De ce ingrediente ai nevoie... citeste mai mult
Risotto cu Gorgonzola și ceapă roșie caramelizată
Cum recunoști o branză gorgonzola de calitate. Care este semnul ce diferențiază produsele!
De cele mai multe ori, găsești la raftul magazinelor o varietate de produse de brânză Gorgonzola. Un tips foarte bun... citeste mai mult
Cum recunoști o branză gorgonzola de calitate. Care este semnul ce diferențiază produsele!
Parteneri
Desert pasca cu branza si ciocolata
Bucataras.RO

Desert pasca cu branza si ciocolata

Retete pentru mese in familie Pentru masa de Paste, am ales o rețetă de pască cu brânză și ciocolată. Am avut ca...

Desert pasca cu branza si ciocolata
Nectar de caise
Culinar.RO

Nectar de caise

Bun de baut,bun la cremele prajiturilor,bun de tinut o iarna intreaga!! pentru concurs toamna se numara borcanele

Nectar de caise
Tort cu ciocolata si caise
ReteteCulinare.RO

Tort cu ciocolata si caise

Tort cu ciocolata si caise