Ti s-a intamplat de multe ori sa te asezi seara in pat si sa nu poti adormi, desi simteai ca oboseala te rapune? Poate ca e momentul sa faci o mica schimbare in dieta ta. Poti rezolva problema insomniei, consumand cateva alimente care te pot ajuta sa te odihnesti asa cum trebuie. Noi iti prezentam astazi cinci dintre ele.

Ceaiul de musetel. Acest ceai calmant te ajuta sa te relaxezi total si iti poate induce o stare de somnolenta mai repede decat te-ai astepta. Consuma o cana de ceai de musetel inainte de somn pentru o noapte cu adevarat odihnitoare. Nu uita sa inlocuiesti zaharul cu miere.
 
Peste. Nu degeaba se spune ca pestele este carnea cea mai potrivita pentru a fi consumata la cina. Pesti precum somonul, tonul sau halibutul contin din plin vitamina B6, care ajuta la eliberarea de melatonina, un hormon care induce starea de somnolenta si care este produs si atunci cand in camera este foarte intuneric. Asadar, nu evitati sa consumati peste la masa de seara.
 
Bananele. Acest fructe delicioase sunt bogate in potasiu si magneziu, nutrienti care ajuta muschii sa se destreseze. Asadar, incearca sa consumi inainte de somn un smoothie preparat dupa reteta urmatoare. Pune in blender o banana si pahar de lapte obisnuit sau lapte de soia. Mixeaza pana obtii o compozitie lichida. Savureaza bautura si bucura-te de un somn cu adevarat odihnitor.
 
Migdalele. La fel ca bananele, migdalele sunt bogate in magneziu. Datorita acestui nutrient, ele se transforma pe loc in aliatul tau in lupta cu insomniile. Consuma 10-15 migdale inainte de somn pentru a te relaxa complet.
 
Laptele cald. Laptele contine amino acizi care ajuta organismul sa produca serotonina, acea substanta numita si “hormonul fericirii”. Astfel, dupa ce bei un pahar de lapte, reusesti sa te relaxezi, sa te simti mai bine si, implicit, sa te odihnesti asa cum trebuie. Pentru ca Ene sa vina pe la gene si mai rapid, poti consuma laptele in combinatie cu fulgi de ovaz ori chiar cu o felie de paine prajita.
 

Recomandari pentru tine si casa ta

PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 14 comentarii
  • Dumitru Craciun, 05 februarie 2015

    dacă ai insomnie nu te ajută decât medicamentele.

  • Floarea Martac, 10 ianuarie 2014

    imi place articolul!

  • Irina Jurca, 09 ianuarie 2014

    multumesc pt sfat am sa incerc si eu

  • Anuska_Mathe, 05 decembrie 2013

    Voi incerca si eu...

  • Ritiu Maria, 01 octombrie 2013

    Multumesc, o sa incerc variantele propuse; de lapte stiam si eu si de musetel, dar de restul nu.

  • LUPU LUCICA, 01 octombrie 2013

    toate sunt foarte bune

  • Monika Atudorei, 30 septembrie 2013

    Si o bere este un somnifor si un calmant foarte bun..:)

  • iuliana tarnoveanu

    iuliana tarnoveanu (Chef de cuisine) , 28 septembrie 2013

    Fiecare din cele 5 variante este buna pentru organism.

  • Lidia Ghita, 27 septembrie 2013

    cel mai bun mi se pare laptele

  • Chiroiu Elena, 27 septembrie 2013

    voi incerca varianta cu migdalele si voi vedea daca asa este

  • Silvia Hurjui, 27 septembrie 2013

    am practicat varianta cu laptele,si ma ajuta fff mult.:P

  • Alin Niculescu, 27 septembrie 2013

    pe mine ma ajuta foarte mult laptele, dar nu cald, ci rece

  • Sanda Melinte, 27 septembrie 2013

    voi incerca si dupa voi vedea

  • Veruta Bulugu, 27 septembrie 2013

    Am practicat asta si stiu cu certitudine ca ajuta ft mult :):):)