O bautura sanatoasa si racoritoare - smoothie

„Smoothie” este o bautura preparata din fructe sau legume proaspete, pasate, reci, uneori indulcite. Are o consistenta cremoasa si este foarte sanatoasa. Pe langa fructe, mai pot contine gheata pisata, fructe inghetate, miere, sirop, lapte, iaurt sau inghetata. Aceste bauturi au devenit populare in SUA la sfarsitul anilor '60, cand au inceput sa fie comercializate de magazinele de mancare sanatoasa si gelaterii.  

O bautura sanatoasa si racoritoare - smoothie

Care sunt avantajele acestei bauturi?

Sunt o modalitate foarte usoara de a-i face pe copii sa consume mai multe fibre si antioxidanti, pentru ca au un gust grozav.

Nu necesita ingrediente multe sau scumpe.

Sunt o modalitate excelenta de a folosi fructe mai putin aratoase care altfel ar fi ajuns la gunoi.

Sunt versatile: poti incerca numeroase combinatii de fructe sau poti folosi lapte de capra ori de soia daca aveti probleme cu lactatele.

Puteti sa fiti creativi alaturi de copiii vostri - lasati-i sa aleaga combinatia de fructe preferata pentru a-i face sa le placa si mai mult.

Fructele inghetate sunt la fel de bune ca si cele proaspete.

Poate ca cel mai mare avantaj este ca aceste bauturi sunt rapide, usoare, gustoase si sanatoase.

Trucuri pentru smoothie-uri si mai delicioase

Daca fructele folosite de dvs. sunt mai fade sau fara zahar, incercati sa adaugati putina miere pentru a indulci aceasta bautura. Mierea adauga aroma si dulceata, fiind mai usor de dizolvat.

Scortisoara este un adaos grozav la unele smoothie-uri, in special in combinatie cu banane si afine sau banane si mere. Scortisoara este si un foarte bun antioxidant - intr-o lingurita de scortisoara se gasesc la fel de multi antioxidanti ca in 75g (o mana generoasa) de afine.

Pentru a adauga culoare si o alta savoare, incercati sa folositi suc de rodii, are un continut foarte mare de antioxidanti. Mai puteti adauga si gem sau compot de fructe pentru culoare si gust. Laptele de cocos adauga o aroma tropicala si este perfect pentru cei care au intoleranta la lactoza.

Un strop de esenta de vanilie sau de rom poate adauga un gust exceptional la cremoasele smoothie-uri.

Ponturi pentru smoothie-uri de succes

Puteti congela singuri fructele: taiati fructele, precum banane sau ananas, in bucati si depozitati-le in congelator, intr-o punga.

Pentru a congela fructele de padure pentru smoothie, presarati pe o tava fructele, intr-un singur strat, si puneti-o in congelator. Dupa de fructele au inghetat, le puteti muta intr-o punga. Aceasta metoda previne lipirea fructelor intre ele.

Daca sunteti la dieta, folositi lapte sau iaurt degresat. Daca intr-o reteta se specifica faptul ca trebuie adaugat zahar, incercati intai sa preparati fara zahar, s-ar putea sa nici nu fie nevoie de el, il gustati si apoi mai adaugati zahar daca simtiti nevoia.

Faceti-va timp sa spalati vasul blender-ului dupa ce ati preparat smoothie, altfel va fi mai greu de curatat dupa ce se intaresc fructele pe suprafata lui.

Iata cateva idei de smoothie-uri gustoase:

Smoothie cu banana, portocala si mere

Smoothie cu merisor

Smoothie cu pepene galben, coacaze, kiwi

Smoothie cu banana si scortisoara

Smoothie cu capsuni

Pofta buna!

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi