Persoanele care au probleme cu colesterolul trebuie sa opteze pentru o dieta saraca in grasimi saturate, dar bogata in fructe si legume. Este un lucru stiut deja de aproape toata lumea. Ceea ce nu toti dintre noi stiau pana acum este ca anumite alimente pot face putin mai mult bine decat restul daca sunt consumate cu regularitate. Iata care sunt fructele, legumele si cerealele care pot regla rapid nivelul colesterolului.

 
1. Migdalele. Aceste minunatii gustoase, inrudite cu prunele si piersicile, aduc o multime de beneficii organismului, printre care si faptul ca pot regla nivelul colesterolului. "Vinovate" de aceasta proprietate sunt chiar cojile moi ale migdalelor. Asadar, daca vreti sa beneficiati de aceste efecte, nu decojiti migdalele atunci cand le consumati ca atare si nici atunci cand le folositi pentru a pregati o anume reteta.
 
2. Avocado. Conform ultimelor studii, avocado poate ridica nivelul colesterolului "bun" si il poate scadea pe cel "rau". Avocado este bogat in grasimi bune, monosaturate si este recomandat persoanelor al caror nivel de colesterol este putin peste limita. Il puteti consuma in sandvisuri, salate si piure, dar si pentru a prepara sosuri sau guacamole.
 
3. Orzul. Desi noi nu obisnuim sa folosim orz prea des in mancarurile pe care le preparam, se pare ca acest lucru este chiar recomandat de catre specialistii in nutritie. Putem adauga orz in salate, il putem consuma impreuna cu lactate sau il putem combina cu fructe proaspete ori uscate atunci cand ne este pofta de un desert bun.
 
4. Lintea si fasolea. Cele doua alimente au o reputatie mai buna decat orezul alb si se pare ca ele scad de doua ori mai repede (decat in cazul dietelor de reglare a colesterolului in care lintea si fasolea nu sunt incluse) nivelul colesterolului "rau" atunci cand sunt consumate cu regularitate. Le putem folosi pentru a pregati mancaruri, supe sau chiar si salate.
 
5. Afinele. Aceste fructe de padure contin un antioxidant puternic care ajuta la reglarea nivelului colesterolului. Specialisitii in nutritie ne recomanda sa le consumam ca atare sau sa le folosim impreuna cu alte fructe pentru a pregati smoothie-uri bogate in nutrienti.
 
6. Ovazul. Mananci, omule, ovaz? Raspunsul la aceasta intrebare ar trebui sa fie "da". De ce? Pentru ca fulgii de ovaz, exact ca si cei de orz, ne ajuta in rezolvarea afectiunii despre care vorbim si, in plus, sunt foarte buni si pentru mentinerea unei siluete frumoase. Puteti folosi fulgii de ovaz pentru a pregati chifle delicioase, fursecuri sau biscuiti. De asemenea, ii puteti consuma cu lactate si ii puteti adauga in salate.

sursa

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 13 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Dumitru_Craciun, 27 ianuarie 2015

    cu ce diete să ne protejăm ficatul

  • Fara foto

    Bica Elena, 01 ianuarie 2015

    Multumim pentru articol

  • Fara foto

    Rugina-Ciumag Sofia, 12 august 2014

    !

  • Fara foto

    24 aprilie 2014

    aveti mare dreptate d-na Silvia ,ind, farmaceutica este mana in mana cu doctorii ,inainte de 89 daca va uitati in cartile mai vechi de medicina limita LDH era 280 ,cineva mai jos zicea de soia ,dar si ea mancata in nestire aduce neplaceri ,in ceea ce priveste ovazul ,eu am consumat mai mult de doi ani cu lapte si scortisoara care si ea scade colesterolul, dar am cam luat in greutate si am renuntat ,am renuntat si la medicamentele de colesterol care fac foarte rau ficatului si le luam cu Hepatoprotect ,dar am continuat cu un tratament naturist ,in fiecare zi de trei ori pe zi luam cu 30 de minute inainte de mese o lingurita de tinctura de usturoi ,una de seminte de mustar si trei cani /zi de ceai de Ventrilica,plus de-asta mai mancam si un catel ,doi de usturoi cu ceva sau in salate ,imi faceam din cand in cand Guacamole (cui ii place)si in urma analizelor au scazut si trigliceridele si colesterolul rau mai mult sub valorile care le dau laboratoarele, dar trebuie evitate prajelile si grasimile (sunca ,untura ,slanina)asta nu inseamna ca din cand in cand sa nu-ti mai faci o pofta ,binenteles ca doctorul iti spune sa bei lapte degresat care e ca si cum nu ai bea nimic ,deci e o prostie pt ca nu are nicio valoare nutritiva ,valabil si pt iaurt decat bani aruncati degeaba ,iti spune si de carnea de porc care iar e o prostie totul e sa nu fie foarte grasa si preparata la cuptor sau fiarta ,uleiul de masline in salate sau luat cate o lingurita pe zi cu lamaie iar ajuta ,o alta prostie care o auzi de la doctori este sa eviti anumite uleiuri cum ar fi de floarea soarelui ca ar contine colesterol ,asa ceva nu am auzit ca plantele sa aiba colesterol,deci tratamentul cu seminte de mustar ,ceai de Ventrilica ,usturoi si tinctura de usturoi a avut mare efect si se tine exact 3 luni ca si la medicamentele alopate (semintele de mustar nu se macina ,se inghit asa pur si simplu ) in rest sanatate

  • Fara foto

    Silvia Serratore, 03 martie 2014

    Industria farmaceutica a micsorat limita superioara pana la care se poate ridica colesterolul in ultimele 6 decenii. Conform ind. farmaceutice la o val. mai mare de 220 suntem in pericol de a avea infarct sau atac cerebral, lucru total eronat. Corpul nostru are nevoie de colesterol. Numai asa putem trai. Ficatul il produce si el este absolut necesar . Ceea ce nu ne va spune niciodata doctorul de familie este ca nu fiecare ficat produce aceeasi cantitate de colesterol si ca medicamentele alopate ne fac mai mult rau dacat bine. Ele imbolnavesc ficatul, obligandu-l sa isi inceteze practic functia. Un stil de viata sanatos este factorul primordial in buna functionare a ficatului si nu numai. Grasimile provenite de la avocado, de la unt din lapte nepasteurizat, uleiul de nuca de cocos presat la rece, uleiul de masline ajuta la scaderea colesterolului. Ficatul are nevoie de grasimi bune ca sa functioneze. Zaharul, graul, fainile albe maresc colesterolul. Axandu-ne pe vegetale verzi, legume uscate, fructe si carne organica vom mentine un organism cu functii echilibrate. Si nu uita, colesterolul nu se mosteneste, stilul de viata insa, DA.

  • Fara foto

    Dumitru Vasiliu, 03 martie 2014

    e usor de a tempera colesterolul, dar cei cu probleme digestive nu pot consuma permanent seminte oleaginoase sau orz la sticla, iar lintea si fasolea sunt mari producatoare de meteorism la noi in stomac si pe "conducte" !. Consum in fiecare dimineata fulgi de ovaz opariti cu ceai de flori de salcam, aproape am devenit dependent.

  • Fara foto

    Durlea Constantin, 03 martie 2014

    factorul genetic este hotarator. la asta se mai adauga stressul si regimul de viata. in felul asta poti sa mananci si celofan si tot ai valori crescute. concluzia: nu exista reguli batute in cuie

  • Fara foto

    Netcu Adelina, 03 martie 2014

    Interesant, imi place, merci.

  • Fara foto

    Agneta Herchi, 02 martie 2014

    DA EU CRED CA AR TREBUI SA NE INGRIJIM MAI MULT DEOARECE TOTUL ESTE POLUAT SI CIMICE FF MULTE IN ALIMENTE TOT FELU DE EEURI

  • Fara foto

    Aurelia Boncut, 02 martie 2014

    Se zice ca Dumnezeu iti da da nu-ti baga in sac ,asa si cu colesterolul,daca tu nu ai grija de sanatatea ta asa se intimpla ,pe vremea lui Ceausescu,nu stia lumea atitea despre boli si daca cineva murea la 50-60 de ani se zicea ca a fost batrin si a murit ,da uita ca nu e asa ,putem sa traim si 90 de ani avind o viata sanatoasa ,mincind sanatos ,f. grasimi ,prajeli ,dulciuri,alcol si f. 89 10 cafelute pe zi ,romini daca nu gatesc cu carne si cu grasimi ,nu este buna mincarea ,trebuie sa ne schimbam stilul de mincare prt. o viata sanatoasa ,si cit a vrea Dumnezeu .Specialisti din toate tarile au facut tot felul de studiu si au spus :-Romani au o viata cea mai scurta de a trai si cu tot felul de boli ,dupa cum asa si este putem vedea cu toti,,,oua se pot minca numai 3 bucati pe saptamina ,iar soia este cea mai indicata pentru sanatatea omului,,daca vreti sa stiti vorbisi cu specialisti nutritionisti ,nu cu lumea de pe strada si va documentati de la ei si de la persoanele care respecta ,o alimentatie sanatoasa cum le recomanda ei ,dupa ce ,au fost cintariti ,sa vada ce kg,au ,cita grasime si apa contine corpul lor

  • Fara foto

    Maria Ungureanu, 02 martie 2014

    Este adevarat ca oameni sa tina cont de ce se spune in acest articol trebuie sa avem grija de noi ,trebuie sa folosim cu grija alimentele.

  • Fara foto

    Nicolas Tedy, 01 martie 2014

    Cu Avocado e tocmai invers, contine grasimi solide la temperatura camerei,si nu e recomandat in colesterol,e ca si oul contine un ou mai mult colesterol decat ar avea cineva nevoie intro zi.

  • Fara foto

    Sabina Gardea, 26 februarie 2014

    Elena,asta este pentru tine ,de fapt pentru Relu,iar eu as mai adauga -scortisoara,