Chia sau Salvia hispanica este o plantă din familia mentei. Este originară din Sudul Mexicului, dar creşte şi în America Centrală. Numele „chia” provine dintr-un cuvânt al nativilor mexicani, „chian”, care înseamnă uleios şi face referire la conţinutul crescut de uleiuri din seminţele acestei plante.

Frunzele acestei plante nu sunt foarte populare, în schimb seminţele sunt foarte utilizate pentru că au un conţinut nutriţional ridicat. Seminţele de chia conţin până la 25% acizi graşi Omega 3. Mai conţin proteine şi fibre şi sunt considerată o sursă de hrană perfectă. 30 de grame de seminţe de chia conţin 4 grame de proteine, 9 grame de grăsimi şi 11 grame de fibre.

Datorită cantităţii mari de anti-oxidanţi pe care o conţin, seminţele de chia se păstrează pentru mult timp proaspete. Când sunt uscate, pot absorbi de douasprezece ori greutatea lor în lichid şi devin gelatinoase. Consumate astfel, formează un gel în stomac care ajută la încetinirea carbohidraţilor şi a glucidelor. Seminţele de chia mai sunt cunoscute şi pentru efectul benefic pe care îl au asupra muşchilor şi  sunt recomandate sportivilor. Nu conţin gluten.

Chia conţine de cinci ori mai mult calciu ca laptele şi de şapte ori mai multă vitamina C ca portocalele, de trei ori mai mult fier ca spanacul şi de două ori mai mult potasiu ca bananele.

Poate înlocui oul: puneţi seminţele în apă până formează un gel şi folosiţi-le astfel în reţetele care necesită ou.

Reglează nivelul glucozei din sânge, deci e perfectă pentru diabetici.


Seminţele de chia pot fi consumate în diverse moduri: se pot adăuga în pâine sau alte produse de panificaţie, în salate, sandwichuri sau în garnituri. O idee bună este să le puneţi în băuturi, apă sau limonadă. După 10 minute devin gelatinoase şi dau o textură interesantă băuturii.

Gustos.ro vă recomandă Smoothie de mango cu lapte de cocos şi seminţe de chia.

Recomandari electrocasnice

Panini Maker Large

- 13 %
389.99 lei
339.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 19 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Luminita Dima, 21 martie 2014

    Am inteles ca sunt foarte sanatoase ,dar exista si situatii in care sunt contraindicate?

  • Fara foto

    Ioana Toculescu, 11 februarie 2014

    Am inteles ca sunt foarte sanatoase ,dar exista si situatii in care sunt contraindicate?

  • Fara foto

    Luminiţa Roman, 11 februarie 2014

    Tres bien!

  • Fara foto

    Mickaela Krishan, 25 ianuarie 2014

    incercati si cu quinoa

  • Fara foto

    Nouredine Lariouat, 10 decembrie 2013

    Am inteles ca sunt foarte sanatoase ,dar exista si situatii in care sunt contraindicate?

  • Fara foto

    Copamiha Copamiha, 08 decembrie 2013

    interesant!!!

  • Fara foto

    Mihaela Bara Bumb, 30 noiembrie 2013

    Am inteles ca sunt foarte sanatoase ,dar exista si situatii in care sunt contraindicate?

  • Fara foto

    Sanda Sanda Sanda, 29 noiembrie 2013

    Am auzit de cat de bune sunt dar nu stiu de unde as putea sa le cumpar ,ma puteti ajuta cu un raspuns ? multumesc.

  • Fara foto

    miruna, 29 noiembrie 2013

    Am auzit de aceste seminte ca sunt extraordinare ,vreau sa cumpar dar nu stiu de unde,ma puteti ajuta ?

  • Fara foto

    Mihaela Bara Bumb, 27 noiembrie 2013

    Semintele de chia sunt extraordinare.VI LE RECOMAND CU CEA MAI MARE INCREDERE

  • Fara foto

    Florin, 19 noiembrie 2013

    Cele mai tari seminte! ! !

  • Fara foto

    Mioara Corina Romonti, 22 octombrie 2013

    aliment minune

  • Fara foto

    Doina Bujdos, 12 septembrie 2013

    merita de incercat

  • Fara foto

    Giany Gianina, 21 iulie 2013

    Seminţele de chia pot fi consumate în diverse moduri: se pot adăuga în pâine sau alte produse de panificaţie, în salate, sandwichuri sau în garnituri. O idee bună este să le puneţi în băuturi, apă sau limonadă. După 10 minute devin gelatinoase şi dau o textură interesantă băuturii.

  • Fara foto

    Giany Gianina, 19 iulie 2013

    Desi nu sunt foarte cunoscute, semintele de chia reprezintă o alternativă sănătoasă la alte produse pe care le ai în frigider. Aceste seminte au de 30 de ori mai multi antioxidanti decât afinele, de 6 ori mai mult calciu decât laptele integral, de 3 ori mai mult fier decât spanacul si see you 25% mai multe fibre decât semintele de in. Datorită faptului că se digeră usor, dar lent, nutritionistii recomandă includerea semintelor de chia în alimentatia zilnică (se consumă în cantităti mici, 1-2 linguri pe zi, în diverse combinatii).

  • Fara foto

    Giany Gianina, 19 iulie 2013

    Seminţele de chia pot fi consumate în diverse moduri: se pot adăuga în pâine sau alte produse de panificaţie, în salate, sandwichuri sau în garnituri. O idee bună este să le puneţi în băuturi, apă sau limonadă. După 10 minute devin gelatinoase şi dau o textură interesantă băuturii.

  • Fara foto

    Dorel Flinderss Condurachi, 19 iulie 2013

    !

  • Fara foto

    cristicul (Maestru bucatar) , 06 mai 2013

    Unde pot gasi aceste seminte in Bucuresti ?

  • Ella_Von Heizer

    Ella_Von Heizer (Maestru bucatar) , 11 aprilie 2013

    Noi consumam aceste seminte de catava vreme. Obisnuiesc sa le adaug in salate sau in mancare gatita in wok. Sunt curioasa cum imi va evolua glicemia pe termen lung.