Unele dintre marile probleme legate de hrană în momentul actual sunt preţul acesteia şi efectul pe care îl au asupra sănătăţii noastre. Ştim cu toţii că „eşti ceea ce mănânci”, aşa că trebuie să mănânci cât mai inteligent. 
Produsele BIO sunt o soluţie, dar din păcate preţurile acestora sunt mult mai mari decât al produselor obişnuite. Atunci ce e de făcut? Iată câteva sfaturi pentru o dietă sănătoasă şi mai puţin costisitoare:
 
1. Mănâncă mai puţină carne. Preţul cărnii este mult mai mare faţă de cel al legumelor, iar proteine se găsesc şi în fasole, ciuperci, mazăre, năut etc.
 
2. Plantează-ţi singur legumele. E adevărat, nu toată lumea are o grădină, dar poţi creşte plante şi pe balcon sau la geam: busuioc, pătrunjel, coriandru şi o mulţime de alte condimente care sunt scumpe în comerţ. Dacă eşti un norocos şi ai grădină, umple-o cu roşii şi salată.
 
3. Congelează, usucă şi depozitează inteligent. Legumele şi fructele se pot păstra foarte bine pentru un timp îndelungat. Citeşte despre modalităţile de conservare naturală a fructelor şi despre beneficiile fructelor uscate.
 
4. Nu mai arunca mâncare. Global, 50% din mâncare ajunge la gunoi. Ca să evităm asta, cel mai bine e să nu mai cumpărăm foarte multă mâncare în acelaşi timp, pentru că de cele mai multe ori o parte se strică, nefiind mâncată la timp. Mai bine cumperi mai puţin, consumi, şi cumperi iar. Ca multe alte lucruri, şi hrana trebuie prioritizată. Astfel, mănâncă prima dată produsele care  urmează să se strice primele.
 
5. Foloseşte tot ce cumperi. Chiar dacă nu mai sunt proaspete, multe legume se mai pot folosi la supe sau la tocane.

Voi ce alte sfaturi aveţi pentru a mănca ieftin şi sănătos?

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    Razvan Si Lidia Mihalcea, 04 noiembrie 2013

    Bine de știut, nu?

  • assiris

    assiris (Maestru bucatar) , 23 aprilie 2013

    P.S. De câte ori cumpărați mâncare, din care aruncați o mare parte ca fiind expirată, gândiți-vă la cei mulți de pe planetă, care trăiesc la limita de jos a sărăciei, care mănâncă poate odata pe săptămână și care poate într-o viață nu au mâncat niciodată pe săturate.

  • kok miori

    kok miori (Chef de cuisine) , 23 aprilie 2013

    Este bine de cumparat legume de doua ori pe saptamana in cantitati mici astfel evitam stricarea lor iar celelalte alimente de cumparat ptr saptamana apropiata facand intai o lista de meniu ptr saptamana care vine si de asemeni facand o lista de cumparaturi sticta ptr saptamana care vine astfel nu v-om arunca alimente si nu v-om face risipa. De asemeni de luat lactate care au o data cat mai indelungata ptr a preveni alterarea lor.

  • assiris

    assiris (Maestru bucatar) , 23 aprilie 2013

    Pentru a mânca sănătos si ieftin mai sunt sfaturi. Înainte de a sta la masă trebuie să ne autoprogramăm cât mâncăm si astfel vom pune în farfurie cantități mai mici. Vom constata că sațietatea vine mai repede. Când ne așezăm la masă trebuie să ne eliberăm de stres deoarece stresați vom mânca mai mult. Pentru cei credincioși, o mică rugăciune spusă cu calm, înainte de masă, ne schimbă instantaneu starea. Pentru atei, un minut de meditație, în care să nu ne gândim la nimic, are același efect. Cei care vor fi panicați că vor suferi de foame dacă nu vor mânca neapărat carne si neapărat mult, vor avea tendința de a mânca mai mult decât necesar. Un centenar spunea recent, că el toată viața de la masă s-a ridicat 80% sătul. Mai mult, trebuie să luăm exemplu de la asiatici, japonezii de pildă mănâncă puțin dar mâncarea lor bucură si ochii nu numai stomacul. Am făcut încercare, am preparat sushi, am luat la serviciu vreo 4, am mâncat în liniște, mestecând mult fiecare bucată si 8 ore am stat atent să simt când apate senzație de foame și ... nu a apărut, deci, "funcționează". (îmi aduc aminte, la cutremurul din Japonia, sinistrații primeau un cocoloș de orez, pentru care mulțumeau cu o plecăciune și era suficient. Ba unii îl mai împărțeau cu un câine scăpat de la tzunami) Decât să mâncăm mult și în dauna noastră (organismul ce nu poate procesa aruncă sau depune) mai bine puțin și bun. Noaptea organele interne au nevoie de odihnă deci tot ce procesează rapid, depun. Și un ultim sfat: FOLOSIȚI CONDIMENTELE DIN NATURĂ (MĂRAR, PĂTRUNJEL, OREGANO, BUSUIOC, CIMBRU ETC. ȘTIȚI CARE ESTE SECRETUL GUSTULUI, CARE ESSTE PERMANENT ÎNSCRIS PE PUNGILE CU CONDIMENTE? MONOGLUTAMATUL DE SODIU - E621. ACESTA ARE TREI PROPRIETĂȚI. 1. POTENȚEAZĂ GUSTUL MÂNCĂRII; 2. NE FACE SĂ « NU NE MAI SĂTURĂM »; 3. NE OTRĂVEȘTE ORGANELE INTERNE, CU URMĂRI NEFASTE ULTERIOARE (boli, coronariene, cancer, hipertensiune arterială, ulcer, inflamația articulațiilor, obezitate etc) A L E G E Ț I deci !