Cu siguranta ati auzit cu totii de regula celor cinci portii de fructe si legume pe zi. Fructele si legumele sunt foarte nutritive, in special cele proaspete, sucul proaspat de fructe, supele din legume proaspete, saletele etc. Au gust bun, sunt sanatoase si sunt foarte usor de preparat. Putem chiar zice ca fructele si legumele sunt un tip de fast-food perfect. Si cand nu ai la indemana fructe si legume proaspete (sau nu este sezonul potrivit), poti apela la cele congelate, conservate sau fructe si legume uscate. Sunt aproape la fel de usor de pregatit si contin aproape la fel de multi nutrienti precum cele proaspete. De altfel, multe fructe uscate au un continut nutritiv mai mare.

Cum mananci 5 portii pe zi?

- Consuma fructe sau suc de fructe la micul-dejun in fiecare zi. Ia o gustare care consta din fructe si legume in fiecare zi
- Asigura-te ca ai la indemana mereu legume sau fructe congelate uscate si la conserve.
- Pregateste legume la cuptorul cu microunde pentru cina.
- La serviciu, ia cu tine un mar, o portocala, o banana, o para sau alta fructa usor de transportat si consumat.
- Prepara-ti ca gustare o salata, din morcovi, fasii de ardei gras, broccoli si salata verde.
- Cumpara-ti salate gata facute pentru la serviciu, pe care sa le poti consuma imediat.
- Daca vrei sa mananci o pizza, alege sortimentul cu cele mai multe legume.
- Pregateste-ti o salata de fructe rapida pentru o gustare dulce.
- Tine la indemana o punga de fructe confiate.
- Amesteca legume proaspete sau congelate in paste sau in omleta pe care ti-o prepari.
- Bea smoothies (bauturi preparate din fructe proaspete cu iaurt, la blender).
- Adauga in supe si sosuri tot felul de legume proaspete.
Fructe si legume pentru cel mic

- Include o fructa in pachetelul micutului.
- Incurajeaza-l pe cel mic sa aleaga fructele pe care le doreste atunci cand mergeti la cumparaturi.
- Incearca sa servesti fructele in mod diferit: spre exemplu, prepara un sos pe baza de iaurt pe care cel mic il poate turna peste fructe sau fa shake-uri delicioase.
- Adauga felii de legume in sandvisuri (ardei gras, rosii, salata verde, morcovi sau ceapa).
- Prepara-i tu insuti sucul proaspat de fructe, cu ajutorul unui storcator.

Recomandari electrocasnice

TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 4 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    roxana, 28 aprilie 2011

    acest sait e extraordinar

  • Fara foto

    dicarmencitta1957, 16 septembrie 2009

    Este un articol foarte bun.Cine mananca vegetarian nu are de ce sa se teama,deoarece ii va fi foarte bine.Chestie verificata,doar sambata si duminica peste in loc de alta carne.Reduce rapid colesterolul.

  • Fara foto

    proca constanta, 14 iunie 2009

    Cand stai acasa te descurci mai usor dar cand esti la serviciu e mai dificil de urmat.

  • Fara foto

    cely, 02 aprilie 2009

    E destul de costisitor a-ti pastrezi sanatatea in felul acesta