Daca te odihnesti bine noaptea, vei avea o zi mult mai energica si productiva. Daca ai probleme cu somnul, stii deja cat de greu e sa stai treaz in timpul zilei, cand ai face orice doar sa poti trage un pui de somn. Dar stiai ca somnul e foarte important si pentru sanatate? Oamenii care dorm foarte putin pe perioade lungi de timp au riscuri mai mare de a fi obezi, de a avea boli de inima sau diabet.
Daca nu dormi destul noaptea, probabil te vei baza pe bauturi pe baza de cafeina pentru a fi plin de energie ziua. Cafeina se gaseste in ceai, ciocolata, anumite racoritoare, bauturi energizante si, desigur, in cafea. E bine sa te bucuri de o ceasca de cafea dimineata, dar daca bei 4-5 cesti in timpul zilei, e probabil momentul sa reduci din ele. Mai ales daca bei multa cafea dupa-amiaza – asta te va face si mai putin somnoros noaptea si vei adormi mai greu. E un cerc vicios pana la urma – bei cafea ca sa te energizezi, dar nu mai poti dormi, asa ca a doua zi esti somnoros si bei si mai multa cafea, iar ai probleme cu somnul si asa mai departe.

Nu e usor sa te “lasi” de cafeina. Multi oameni sufera de dureri de cap, ameteli sau iritabilitate atunci cand incearca sa elimine cafeina din dieta dintr-o data, asa ca e mai bine sa te lasi treptat – pentru inceput, amesteca cafea decafeinizata cu cea cu cafeina, apoi renunta total la cafeina.

Relatia dintre dieta si un somn bun noaptea nu se termina cu cafeina – sunt multe alte feluri de a iti ajusta dieta pentru a avea un somn mai bun noaptea.

Evita mancarurile grele sau foarte picante.

Nu bea prea mult alcool – chiar daca alcoolul te “adoarme” pe moment, de fapt somnul din timpul noptii va fi unul nelinistit si nesanatos.

Mananca multe cirese – nu doar ca sunt bogate  in vitamine, dar contin si melatonina, o substanta pe care o are si corpul uman si care te ajuta sa reglezi somnul. Daca mananci cirese proaspete sau uscate inainte sa te duci la culcare noaptea, vei dormi mai bine.

Ia o gustare inainte de culcare
– alege carbohidrati sau produse lactate (de exemplu, un bol mic cu cereale si lapte degresat). Carbohidratii te vor ajuta sa dormi, iar produsele lactate contin tryptophan, care faciliteaza somnul. Alte alimente care contin tryptophan sunt bananele si mierea.

Evita grasimile in exces.
Oamenii care consuma multe grasimi au in general probleme cu somnul. Asigura-te ca iei destui acizi grasi Omega-3 in fiecare zi din mancare, pentru ca acestia au un rol important in domeniul somnului (mancaruri recomandate: peste – ton, somon si pastrav).

Recomandari electrocasnice

Fierbator Style Black

- 17 %
299.99 lei
249.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 9 comentarii
  • Fara foto
  • Fara foto

    ioana capsunica, 26 mai 2010

    Multumesc pentru sfaturi, chiar aveam nevoie de ele! Ma bucur ca niciun sfat nu se leaga de medicamente care ar trebui sa fie o ultima solutie. Daca tinem la sanatate, trebuie sa incercam intai metode naturale, care nu dau efecte secundare si nu repara pe de oparte si strica pe alta.

  • Fara foto

    nelcari, 28 august 2009

    Multumesc Dnei. Zana B. pt. toate sfaturile si retetele sunt \"a la carte\". Sunt informatii care unele imi sunt cunoscute total sau partial dar le-am uitat. Si altele deloc. Citesc cu placere toate comentariile dvs.

  • Fara foto

    valentina ionita, 18 august 2009

    Un articol interesant si bine structurat...Si ceaiul de tei are efect de calmare,linistire si regleaza somnul...

  • Fara foto

    zana b., 13 august 2009

    Consumul de cirese are efect sedativ si de calmare.Potasiul din compozitia cireselor este raspunzator de acest lucru.

  • Fara foto

    zana b., 13 august 2009

    Pentru a nu impovara inutil organismul,cina trebuie luata cu 2 ore inainte de culcare.Ea trebuie sa fie usoara,bogata in carbohidrati,constand in legume fierte, cartofi sau paste. Fie ca respectam sau nu aceasta cerinta,ne ajuta mirodenii ca mararul,izmusoara,feniculul,anasonul sau chimenul care stimuleaza activitatea gastrica si au actiune calmanta. Mestecati bine fiecare imbucatura,nunumai ca ca mancarea vi se va parea si mai gustoasa,dar o veti digera mult mai repede,urmand sa dormiti apoi mult mai bine.

  • Fara foto

    valentina ionita, 08 august 2009

    Foarte bun articolul!

  • Fara foto

    Silvia, 07 august 2009

    Ar fi bine sa fie trecuta si data cand a fost scris articolul.Asa ne-ar fi mai usor sa tinem cont de el.De unde mai luam acum cirese la vremea asta? Mai ales daca ne sunt recomandate fructe de sezon.

  • Fara foto

    zana b., 07 august 2009

    Inainte de culcare e bine de baut cate un ceai antistres ce contine tei,conuri de hamei,valeriana(ce linisteste inima),talpa gastei sau un pahar de lapte indulcit cu miere.

  • Fara foto

    valentina ionita, 07 august 2009

    Multumim pentru sfaturi si pentru acest articol interesant...