Eşti conştientă că mănânci prea mult, dar nu poţi să te abţii?
Urmează aceste sfaturi simple pentru a mânca atât cât îţi trebuie şi când îţi trebuie.


Identifică situaţiile riscante


Toţi avem tendinţa să mâncăm mult, dar numai în anumite situaţii. Află ce declanşeaza pofta nestăpânită în cazul tău. Poate întâlnirile cu prietenii, la care toată lumea mănâncă, poate mesele în familie de duminică, poate serile în care eşti foarte obosită de la serviciu.

 Încearcă să eviţi aceste situaţii sau găseşte modalităţi de a evita mâncatul excesiv. De exemplu, dacă cei din familie au o slăbiciune pentru deserturile foarte calorice, caută ceva mai sănătos pentru tine (iaurt, banane, etc.)


Ai nevoie de mâncare pentru a socializa?

Întâlnirile cu prietenii sau familia au loc în jurul unei mese. Şi pentru că mâncarea este un pretext ca să vă întâlniţi şi să petreceţi mai mult timp împreună, ajungeţi să consumaţi cantităţi mari de alimente, chiar dacă nu vă e atât de foame. Dar dacă v-aţi întâlni în parc, pentru o plimbare? Încearcă să găseşti activităţi plăcute care nu au legătură cu mâncarea. 

Porţii mici la restaurant

Mâncăm mai mult când ieşim în oraş. De altfel, dacă ai analizat porţiile pe care ţi le oferă restaurantele, probabil ţi-ai dat seama că sunt uriaşe şi că trebuie să faci eforturi pentru a termina tot din farfurie.

 Dar, cum bunele maniere spun că nu trebuie să laşi nimic... Când ieşi în oraş cere o porţie mai mică sau împarte mâncarea ta cu un prieten. Cere un singur fel de mâncare, eventual fără garnitură sau alege-ţi o salată mai consistentă care să-ţi ţină de foame. 


Întâi salata, apoi restul

Când mâncăm prea mult, de obicei mâncăm alimente cu gust foarte bun şi calorii multe. Ca să nu se întâmple asta, începe-ţi masa cu o salată sau o supă de legume. Cu stomacul deja plin nu vei mai avea chef de prăjituri sau sarmale.


Fără tentaţii

Dacă ţii în casă chipsuri, ciocolată sau bomboane, normal că vei fi tentată să te repezi la ele imediat ce ţi-e poftă. Pentru serile când ai chef să ronţăi ceva, fă-ţi o rezervă de fructe, legume, salate, iaurturi, popcorn fără grăsime, fructe uscate. 


Puţin şi des

Toată lumea ştie că mesele mici şi dese sunt cheia succesului în curele de slăbire. Ele te ajută, de asemenea, să-ţi controlezi foamea şi poftele. Dacă stai o zi întreagă fără să mănânci nimic, e normal ca seara, când ajungi acasă, să dai iama în frigider şi să mănânci tot ce găseşti. Foamea e atât de mare încât nu te mai poţi controla. În schimb, dacă ajungi acasă când eşti încă sătulă de la ultima gustare, sunt şanse mai mici să te îndopi.


Nu ţine cură de slăbire

Vrei să slăbeşti sau să fii mai sănătoasă? Nu-ţi impune vreun regim sau o cură de slăbire. Numai gândul că eşti la dietă te face să pofteşti dulciuri şi hamburgeri. Gândeşte-te doar că mănânci mai sănătos, că ai voie orice, dar numai în cantităţi mici, că nu există nicio restricţie. Astfel poţi să slăbesşi bucurându-te de viaţă şi de bunătăţile de pe masă.


Fără pungi mari

Pachetele mari sunt mai economice, fie că e vorba de iaurt cu fructe, covrigei, pop-corn, ciocolată. Dar te fac să mănânci mai mult. Odată ce ai deschis punga doar n-o s-o laşi aşa ca să se strice dulciurile, nu? Ca să nu-ţi mai zici asta, cumpără totul la pachete mici. Ţi-e poftă de ciocolată? Ia-ţi un baton mic. De ajuns să-ţi satisfaci pofta dar nu ca să te îngraşi două kilograme. 


Regula celor 15 minute

Cand iti fac cu ochiul bunatatile din frigider gandeste-te daca intr-adevar ti-e foame.


Citeste in continuare pe Unica.ro



Recomandari electrocasnice

Sandwich Maker

- 20 %
149.99 lei
119.99 lei
TRANSPORT GRATUIT
pentru comenzi mai mari de 100 de lei
PLATA IN RATE FARA DOBANDA
pana la 12 rate

  • 0 comentarii
  • Fara foto