O masă de Paşte sănătoasă

Nu mai e mult şi intrăm în linie dreaptă cu pregătirile pentru Paşte. Masa trebuie să fie îmbelşugată, dar în acelaşi timp şi moderată, mai ales că urmează după Post şi organismul nostru nu trebuie bombardat cu alimente grele.  

O masă de Paşte sănătoasă

În fiecare an, în perioada Sărbătorilor importante, ştirile prezintă o mulţime de cazuri de excese alimentare care sfârşesc la spital. Ca să nu îngroşăm rândurile pofticioşilor, e suficient ca masa de Paşte să fie mai slabă în grăsimi şi calorii. V-am pregătit câteva sfaturi şi recomandări în acest sens.
Vedeta de Paşte este carnea de miel. Din păcate aceasta este foarte grea, cu un conţinut ridicat de grăsime. Nu este recomandată persoanelor care au un nivel ridicat de colesterol în sânge sau vârstnicilor.
Anul acesta puteţi înlocui friptura de miel cu o friptură de curcan sau cu o vrăbioară de vită. În locul drobului de miel, puteţi încerca un drob de pui sau un drob vegetarian, de ciuperci.
În locul unui borş de miel, puteţi pregăti un borş de curcan sau de legume.
La mare căutare anul acesta sunt cartofii dulci, pe care îi puteţi include într-o salată sau puteţi pregăti un sufleu. Desigur, puteţi să umpleţi masa şi cu alte legume, gătite într-o mulţime de feluri: conopidă, broccoli sau fasole verde.
Cât despre desert, puteţi pregăti tradiţionala pască cu o brânză cu conţinut scăzut de grăsime.
Trebuie să fiţi atenţi şi câte ouă roşii ciocniţi: e recomandat consumul a 3 – 4 ouă întregi pe săptămână. (ouă se găsesc incluse şi în alte alimente)
E important să mâncăm câte un pic din toate, fără să exagerăm cu nimic. Nu contează că „numai o dată pe an e Paştele”. :)

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii. Fii primul care comentează!

Adaugă comentariu

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura

Crema de lamaie: Intr-un vas de inox spargeti ouale.

Prajitura cu piscoturi, crema de lamaie si zmeura
Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella

Incingi o tigaie neaderenta, adaugi uleiul de masline si ceapa taiata cubulete peste care presari putina sare.

Shakshuka cu oua de prepelita si mozzarella
Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi

Omleta la cuptor, cu cartofi